روند نوسازی در منطقه ۱۵ تسهیل و تسریع می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵، از رویکرد جدید مدیریت شهری در ارتقای کیفیت سکونت با تامین سرانه های خدماتی و نوسازی املاک در منطقه ۱۵ خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی حضرتی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از حوزه جغرافیایی منطقه ۱۵ در بافت فرسوده واقع است بر لزوم نگرشی ویژه در حیطه معماری و شهرسازی تاکید کرد.

وی در ادامه به بافت متراکم و ریزدانه، موضوعات مربوط به اقتصاد مسکن و ویژگی های اجتماعی و فرهنگی و جمعیت پذیری منطقه اشاره کرد و افزود: با توجه به این ویژگی ها و همچنین تاکیدات شهردار محترم تهران و معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران و تدابیر شهردار منطقه در خصوص ارتقای سطح رفاه و زیست پذیری منطقه، اقداماتی در راستای تسریع و تسهیل نوسازی منطقه در حال انجام است.

حضرتی با اشاره به کسب رتبه نخست منطقه ۱۵ در صدور پروانه در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، گفت: این مهم نوید از تلاشهای صورت گرفته و تدابیر اتخاذ شده در جهت تولید مسکن و همچنین شتاب خوب در نوسازی بافت فرسوده منطقه را می دهد، همچنین  معافیت ها و  تسهیلات در نظر گرفته شده عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده؛ بیانگر اولویت مدیریت شهری در ارتقای سطح رفاه و ایمنی شهروندان، افزایش شاخص های زیست پذیری و پیشرفت همگون مناطق، بر هر موضوع دیگری از جمله درآمد زایی است.

وی ادامه داد: اصلاح مغایرت ها و سعی در افزایش عدالت فضایی با طرح پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۵ با همراهی مدیریت ارشد منطقه و شهرداری تهران، با هدف رضایت شهروندان از دیگر  تدابیر حوزه شهرسازی منطقه در تسهیل و تسریع روند نوسازی است.

حضرتی در تشریح موضوعات شهرسازی منطقه در کمیسیون ماده ۵ یادآور شد: اصلاح کاربری‌های پهنه‌های تجاری که بدون داشتن زیرساخت ها و جمعیت پشتیبان در دل معابر کم عرض پیشنهاد شده بود و تبدیل آنها به مسکونی، تبدیل محدوده‌های مستعد کار و فعالیت و اختصاص آنها به این موضوع به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای شهروندان، ایجاد مزیت نسبی برای جذب سرمایه در حوزه تولید مسکن با توجه به وضعیت اقتصادی منطقه برای کنترل قیمت مسکن در محدوده، ترغیب شهروندان به تجمیع و نوسازی بافتهای فرسوده و کاهش ریزدانگی و میانگین عمر بناها در منطقه  که به عنوان یک تهدید بزرگ این بخش از شهر را متاثر می کند از مهمترین موضوعات در این زمینه است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه در پایان به کار میدانی و حضور موثر در محلات اشاره کرد و گفت: دیدار های چهره به چهره هر هفته در محلات و شنیدن درخواستهای مردمی از  جمله رویکرد های حوزه شهرسازی و معماری منطقه است.

انتهای پیام//

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 39720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =