پروژه پایانه شرق نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص از سرگیری پروژه پایانه شرق گفت: اصلاح و تکمیل پروژه پایانه شرق نیازمند حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و بناست تا ۶ ماه آینده فاز اول این پروژه افتتاح شود.

به گزارش شهر،  جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تکمیل پروژه پایانه شرق اعلام کرد: پروژه پایانه شرق در محدوده حد فاصل بزرگراه شهید یاسینی، جنگل سرخه حصار و پل شهید متوسلیان در منطقه ۱۳ شهرداری تهران واقع شده است. ۲۷ هکتار زمین به این پروژه اختصاص داده شده که ۹ هکتار آن در دست ساخت است.

وی افزود: برآورد می‌شود، ۴ میلیون مسافر در سال از مبدأ این پایانه تردد داشته باشند. همچنین فاصله بین ایستگاه فرهنگسرا در خط ۲ مترو تا این محدوده حدود ۴ کیلومتر است و راه‌اندازی ایستگاه پایانه می‌تواند به سهولت در تردد شهروندان کمک کند. در خصوص سامانه اتوبوس تندرو نیز دسترسی به خط یک فراهم خواهد شد.

بهرامی با اشاره به مراحل احداث پروژه پایانه شرق عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تا ۶ ماه آینده فاز اول این پروژه افتتاح می‌شود. فاز دوم پروژه پایانه شرق شامل بخشی از ساختمان‌ها و ابنیه می‌شود. در فاز سوم هیچ ساختمانی ساخته نشده، البته این فاز ربطی به پایانه ندارد و در بخش اماکن خدماتی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره بودجه اختصاص یافته برای تکمیل پایانه شرق اظهار داشت: برای اصلاح و تکمیل پروژه پایانه شرق، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه شهرداری در نظر گرفته شده است. در تبصره‌های بودجه نیز، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

به گفته وی، اگر بتوانیم ۱۰۰ میلیارد را در ۶ ماهه ابتدایی سال کارسازی کنیم، پروژه پیشرفت ملموسی خواهد داشت و برای ادامه پروژه در ماه‌های پایانی از تبصره‌ها و سایر ظرفیت‌ها ازجمله مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه افتتاح پایانه شرق مدت‌ها به دلیل کسری بودجه به تاخیر افتاد و نیمه کاره مانده بود، یادآور شد: قرار است تا پایان امسال، پروژه پایانه شرق به بهره‌برداری کامل برسد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 39742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =