نکات حیاتی برای پیشگیری و کنترل شرایط هنگام وقوع حادثه+اینفوگرافی/ ملکی: به محض مواجهه با حادثه با ۱۲۵ تماس بگیرید

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، به محض مواجهه با حادثه ضمن حفظ آرامش و خونسردی و خودداری از اقدامات خودسرانه و ناآگاهانه با شماره ۱۲۵ تماس و از راهنمایی‌های اپراتور برای کنترل شرایط استفاده کنید.

به گزارش شهر، توجه به نکات ایمنی و پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز سوانح و حوادث از اصول قابل توجه در روزمره انسان‌هاست که گاهی با اشراف بر چند نکته، می‌توان آن‌ها را به کار بست. از طرفی، با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرمای شدید هوا، میزان مصرف وسایل سرمایشی افزایش چشمگیر داشته و احتمال آتش سوزی افزایش می‌یابد. وسایل خنک کننده از پرمصرف‌ترین وسایل خانگی در فصل تابستان می‌باشد. لذا با انجام راهکارهای ساده عملی در عین برطرف کردن نیازها، می‌توان تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی پیش‌بینی و از بروز آن ها جلوگیری کرد.

نکات حیاتی برای پیشگیری و کنترل شرایط هنگام وقوع حادثه+اینفوگرافی/ ملکی: به محض مواجهه با حادثه با ۱۲۵ تماس بگیرید

در همین راستا جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتمای خبرگزاری برنا، ‌با توجه به افزایش مداوم گرمای هوا در ایام تابستان و افزایش حوادثی مانند آتش سوزی، نکات پیشگیرانه‌ای را توصیه کرد که با رعایت آن‌ها می‌توان مانع از بروز حوادث تلخ و ناگوار شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، به محض مواجهه با حادثه ضمن حفظ آرامش و خونسردی و خودداری از اقدامات خودسرانه و ناآگاهانه با شماره ۱۲۵ تماس و از راهنمایی‌های اپراتور برای کنترل شرایط استفاده کنید.

ملکی در بخش دیگری دور نگه داشتن اجسام تیز و برنده از جلوی دست کودکان را یکی از نکات مهمی دانست که منشء بخش عمده‌ای از حوادث خانگی بوده و همچنین از تنها نگذاشتن کودکان داخل خودرو به عنوان یکی از موارد ایمنی حین رانندگی و ترددهای شهری نام برد.

داده‌نمای زیر برخی از نکات کلیدی که سخنگوی سازمان آتش‌نشانی به آن‌ها اشاره داشته را در برمی گیرد.

منبع: برنا

 انتهای پیام/

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
کد خبر: 39761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =