بهبود  فضای سبز منطقه ۱۵ با انجام طرح های مطالعاتی

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از انجام طرح های مطالعاتی با هدف بهبود فضای سبز منطقه به همت مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز (تام) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با بیان اینکه یکی از فعالیتهای مراکز تام انجام تحقیقات در زمینه کاهش خسارت به فضای سبز شهری و بهبود آن است، گفت: طرح های تحقیقاتی و کاربردی در این زمینه با توجه به بازدیدهای روزانه از فضای سبز سطح منطقه، توسط مسئول مراکز تام و کارشناسان گیاه پزشک انجام می شود.

به گفته وی، این طرح‌ها ابتدا در مقیاس کوچک یا در آزمایشگاه انجام می شود و پس از مشاهده نتایج مطلوب در سطح نواحی به اجرا در می آید.

صدیقی در ادامه به تشریح این تحقیقات پرداخت و افزود: در همین راستا از درختان زبان گنجشک دارای ضعف و کاهش برگ در سطح منطقه نمونه خاک، ریشه و سرشاخه درخت تهیه و از نمونه‌های مذکور نماتود مولد گره ریشه استخراج شد و پس از انجام تحقیقات، اقدامات لازم در جهت کنترل این عامل بیماری زا در سطح منطقه انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: همچنین گونه جدید قارچ بیماری زا که باعث ایجاد لکه برگی و خشکیدگی در گونه های بسیاری از درختان زینتی می شود نیز از ریشه نارون و زبان گنجشک جداسازی شد.

انتهای پیام//

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 39783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =