تاکید شهردار تهران بر نوسازی و ایمنی شهر تهران؛ آغاز مطالعات محله شمیران نو

شهردار تهران گفت موضوع ایمنی و نوسازی شهر امری انسانی است و باید فارغ از گرایش‌های سیاسی همه به نوسازی شهر کمک کنند.

به گزارش شهر، علیرضازاکانی درخصوص این که آیا در تصمیم گیری های کمیسیون ماده ۵ برای افزایش بارگذاری یا تغییر کاربری و ...نسبت به موضوعاتی مانند حریم گسلی ، فرونشست زمین و... حساسیت های لازم وجود دارد یا خیر؟گفت:«کل گسل‌های تهران در پهنه طرح تفصیلی و دسترسی های ما ثبت و اساسا ما نمی توانیم خارج از قواعد آن الزام یا کاری را انجام دهیم.»

وی ادامه داد:«اگر هم شائبه‌ای در خصوص این که این گسل چه جنسی است وچه شرایطی دارد مرکز تحقیقات راه و شهرسازی باید مجوزهای لازم را بدهد و مسیر تصمیم گیری را دنبال کنیم .»

شهردار تهران تاکید کرد: «اقدامات مبتنی بر شرایطی خواهد بود که شهر به سمت ایمنی پیش برود. به طورمثال محله کن ۵ هزار پلاک است که این پلاک هاعمدتا فرسوده و کوچک مقیاس هستند و اگر اتفاقی در این محله بیافتد به جان مردم و ایمنی آسیب می زند . بنابراین ما در کمیسیون ماده ۵ برای یک معضل چندین ده ساله ارائه طریق کردیم و بعد از ۸،۹ ماه تحقیقاتی که در پلاک به پلاک آنجا صورت گرفت، طرحی را در آنجا جایگزین کردیم که این بزرگ ترین خدمت به شهر است . فارغ از سلایق و جریان های سیاسی این موضوعات را دنبال می کنیم چون جان مردم سلیقه پذیر نیست و مربوط به این جریان و آن جریان سیاسی نیست و شما حاضر نیستید که خون ازدماغ یکی از عزیزانتان بیاید و همه این مردم از قوم و خویش برای من عزیزترهستند.»

زاکانی با تاکید بر این که مسیری که می‌رویم توجه به مصالح شهر و منافع مردم است گفت :« شاید برای برخی خوش نیاید اما به طور مثال مشکل محله ای مثل اسلام آباد را حل می کنیم اگر در آن کوچک ترین اتفاقی بیافتد مردم دچار مشکلات و سختی های زیادی می شوند و درحال حاضر هم مشکلات بسیاری دارند. در سایر محلات مانند کن، ونک، حصارک و... هم همین چالش ها وجود دارد . محله ای مانند شمیران نو هم مطالعاتش در حال انجام است چرا که محله‌ای همچون شمیران نو نیاز به نوسازی عمومی دارد .»

زاکانی یادآور شد :«باید به نفع مردم و شهر ، شهر را نوسازی و ایمن کنیم این فارغ از سلیقه های سیاسی است. این موضوع امر انسانی و وظیفه همه ما است که باید کمک کنیم.»

منبع: پانا

انتهای پیام/

۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 39854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =