توزیع مخازن پسماند و کیسه‌های زیست تجزیه پذیر بین هیئت‌های مذهبی منطقه ۲۱

شهردار منطقه ۲۱ تهران از توزیع مخازن پسماند و کیسه‌های زیست تجزیه پذیر در بین هیئت‌های مذهبی منطقه با فرا رسیدن محرم سخن گفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمدرضا پوریافر" با اعلام این مطلب افزود: با فرا رسیدن ماه محرم و استفاده بیشتر مردم از ظروف یکبار مصرف، اداره بازیافت این معاونت جمع آوری ظروف یکبار مصرف که بیشتر در ایستگاه های صلواتی و هیئت های مذهبی مورد استفاده است در دستور کار خود قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: این اقدامات در جهت پاکیزه سازی شهر و طرح تفکیک از مبدا در منطقه به صورت شبانه روزی تا پایان مراسم های عزاداری ادامه خواهد یافت.

"پوریافر" از اجرای طرح آموزش بازیافت به شهروندان در مساجد و حسینیه‌های سطح منطقه خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌های شهرداری منطقه ۲۱ در پاسداشت ایام ماه محرم و صفر با هدف تکریم شعائر اسلامی با محوریت عاشورای حسینی، معرفی جلوه‌های زیبای قیام حسینی به عموم شهروندان، انتقال مفاهیم و پیام‌های نابِ عاشورایِ حسینی به نسل جوان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آموزشگران بازیافت، با مراجعه به مساجد، به آموزش بهینه کردن تفکیک پسماندهای خشک و کم حجم سازی و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرفِ تجزیه ناپذیر و استفاده از ظروف تجزیه پذیرِ گیاهی می‌پردازند.

انتهای پیام/

۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 39922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =