برگزاری جلسه مشترک اساتید دانشگاه، شهردار تهران و اعضای شورا برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه مشترک اساتید دانشگاه، شهردار تهران و اعضای شورا برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی از سازمان سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت کلی سرمایه گذاری در شهرداری تهران ارائه می‌شود و امیدواریم همچون گذشته نباشد که سرمایه‌گذاری‌ها به دادگاه منجر شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش حسابرسی شرکت مترو در این جلسه خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر و تعیین تکلیف باغات نیز در این جلسه انجام می‌شود.

چمران با بیان اینکه جلسه‌ای با اساتید دانشگاه، شهردار تهران و کمیته عمران شورا برگزار شد، تصریح کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه و سپس کوتاه‌مرتبه‌تر از جهات آتش‌نشانی و پایداری بررسی می‌شود؛ بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان ناپایدار معرفی شده و برخی را به دادستانی نیز اعلام کرده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: کارهایی که صورت می‌گیرد متاسفانه با علاقه و انگیزه خالصانه نیست و مجریان برای هر متر مبلغی می‌گیرند تا ساختمان بسازند؛ مرتبا باید نظارت بر ساخت صورت بگیرد کمااینکه در گذشته این چنین بود. وقتی به همه فشار آورده شود که همه ساختمان‌ها مجری داشته باشد ناچار می‌شوند مجری پیدا کنند تا تنها یک امضا بزند و به همین دلیل مجری واقعی نیست.

چمران تاکید کرد: اگر جدی و واقعی باشد بایستی حتی شماره تیرهای آهن با نقشه‌ها چک شود تا ببینند تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا به نظارت‌های غیر واقعی برخورد نکنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار نبود بازدیدی از اتوبوس‌ها صورت بگیرد، یادآور شد: شرکت اتوبوس برنامه‌ریزی کرد که اتوبوس‌ها را در فضایی به اعضای شورا نشان دهد اما ضرورتی بر این اقدام وجود نداشت. ما می‌دانستیم که اتوبوس‌ها آمده و اتفاق جدیدی نیست. قرار شده اتوبوس‌های جدیدی که وارد می‌شود مورد بازدید قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های دو کابین کولر دارند و سعی می‌شود که نگهداری صورت بگیرد و مردم بتوانند استفاده کنند، گفت: اتوبوس‌ها عموما کولر نداشتند و در دوره چهارم اتوبوس‌های کولردار خریداری شد. مترو بدون کولر نمی‌تواند کار کند و به اجبار و حتما باید کولر داشته باشد.

چمران همچنین در صحن شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه قرآن انسان ها را به سمت نور یکتاپرستی هدایت می کند، اظهار کرد: اینکه برخی این موضوع را نمی فهمند، بحث دیگری است و این اهانت به قرآن خشم تمام ملت های مسلمان و ملت مسلمان ایران را نیز برانگیخت و امیدواریم مقابل توحش قرن بیستم بایستند و تصمیمی برای این موضوع اتخاذ کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتحادیه اروپا به قرآن سوزی اهمیتی نمی دهد و نسبت به حمله به سفارت سوئد در عراق اعتراض می کنند، یادآور شد: اگر کسی به کتاب کسی اهانت می کند بدانید که برنامه صهیونیست است؛ امروز در فلسطین اشغالی، صهیونیست در آستانه سقوط است و می خواهند اقدامات خبری را از خود دور کنند و به کشتار خود در فلسطین برسند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم مسلمان به پا خیزند و کسانی که دست در دست قرآن سوزها گذاشتند بدانند که از این راه به جایی نخواهند رسید.

چمران با بیان اینکه دولت آمریکا اعلام کرد که به خلیج فارس تفنگ دار می فرستد، گفت: یکبار تفنگ دار فرستادند که دستگیر شدند و دیدیم که چگونه می گریستند و حالا دوباره می خواهند تفنگ دار به خلیج فارس بفرستند و نمی دانند جمهوری اسلامی با اقتدار ایستاده است.

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 39937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =