جشنواره قرآنی آرمان منطقه ۱۲ به ایستگاه پایانی رسید

شهردار منطقه ۱۲ از برپایی مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی آرمان در مسجد فائق خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه با اشاره به برگزاری جشنواره مردمی آرمان در این منطقه گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام تابستان، جشنواره آرمان در منطقه ۱۲ از تیرماه سال جاری در رشته‌های مختلف قرآنی، ورزشی، هنری با جلب مشارکت نیروهای محلی و با رویکرد مسجدمحوری شروع به کار کرده که جشنواره قرآنی آن در هفته گذشته به ایستگاه پایانی رسید.

انارکی محمدی افزود: باتوجه به ابلاغیه شورای عالی قرآنی برای برگزاری جشنواره قرآنی آرمان در مناطق شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی قلب طهران اقدام به برگزاری این جشنواره کرد که طی هماهنگی با نماینده معرفی‌شده از سوی شورای عالی قرآنی تهرانی، مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی آرمان با حضور حجت‌الاسلام حسینی، امام جماعت مسجد فائق و سید امیرحسین ساداتی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲ بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد فائق در هم‌جواری ۵ تن از شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار شد.

سیدامیرحسین ساداتی دراین‌باره گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، هم‌زمان با آغاز سلسله جشنواره‌های قرآنی آرمان که مزین با نام شهید آرمان علی‌وردی است به دستور شهردار تهران این جشنواره آغاز شد و با حمایت‌های معاونت‌ فرهنگی اجتماعی مسیر خود را ادامه داد.

وی همچنین توضیح داد: این جشنواره در ادامه سلسله جشنواره‌های قرآنی با محوریت سوره حجرات در سه بخش حفظ، قرائت و مفاهیم این سوره برگزار و از برندگان نهایی با لوح تقدیر و اهدای جوایز تقدیر شد.

به منظور ایجاد نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت مردمی، استعدادیابی، احیای حس تعلق شهروندی و تغییر در فضای زندگی شهری با رویکرد ایرانی-اسلامی، مجموعه‌ای از جشنواره‌های آیینی (قرآن، نهج البلاغه، دعا و نیایش) و فرهنگی و هنری (فیلم، نمایش، سرود و موسیقی، شعر و ادب) با رویکرد یکپارچه‌سازی سیاست‌های فرهنگی-اجتماعی و هدفمندکردن موضوعات جشنواره برای ماندگاری در ذهن مخاطبان بر پایه محله محوری به اهتمام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 39990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =