اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در آستان مقدس امام زاده علی اکبر (ع) منطقه ۱۹

سوگواره "احلی من‌العسل" همزمان با روز ششم ماه محرم با حضور نوجوانان پسر منطقه ۱۹ به یاد شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) عصر امروز دوشنبه دوم مرداد ماه ساعت ۱۷ در آستان مقدس امام زاده علی اکبر (ع) روستای پلایین ناحیه چهار برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به نام گذاری ششمین روز ماه محرم به نام فرزند برومند امام حسن (ع)، حضرت قاسم بن الحسن (ع) و دعوت از نوجوانان برای حضور در این اجتماع افزود: در این مراسم جوانان و نوجوانان منطقه ۱۹ به یاد ایثار و رشادت‌ها و در رثای جوان رشید کربلا عزاداری می کنند.
وی ضمن تأکید بر اینکه "احلی من‌العسل" سوگواره‌ای به تأسی از نوجوانان عاشورایی است گفت: در این برنامه معنوی جوانان و نوجوانان در سوگ شهادت حضرت قاسم (ع) و شهدای کربلا با پرچم‌های یا حسین (ع) و سربندهای یا قاسم بن الحسن (ع) و یا حسین (ع) به اجرای برنامه سینه زنی، مرثیه سرایی، روضه، نوحه خوانی و عزاداری می پردازند.

براساس این گزارش؛ سخنرانی مذهبی، قرائت دسته جمعی میثاق نامه با حضرت قاسم (ع)، اجرای سرود دسته جمعی، برپایی ایستگاه فرهنگی و صلواتی و... از برنامه های تدارک دیده شده در اجتماع نوجوانان عاشورایی در آستان امام زاده علی اکبر (ع) روستای پلایین است.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 40049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =