آیا ادعای ممانعت شهرداری تهران از فعالیت مرکز مبادلات پستی بخش خصوصی صحت دارد؟

معاون شهردار منطقه ۹ تهران درباره طرح ادعای ایجاد مانع برای کسب و کار بیش از ۵۰۰ نفر در مرکز مبادلات پستی ماهکس توضیح داد.

به گزارش شهر، در پی انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر درگیری شهرداری منطقه 9 تهران با مرکز تجریه و مبادلات پستی ماهکس در بزرگراه فتح و طرح ادعای ایجاد مانع برای کسب و کار بیش از ۵۰۰ نفر در این مرکز مبادلات پستی، کلام‌الله نظری معاون شهرداری منطقه ۹ در این باره به تسنیم اظهار کرد: این شرکت در سنوات گذشته تخلفات عدیده‌ای را در بحث تغییر کاربری و توسعه شرکت بدون اخذ مجوزات قانونی انجام داده است.

نظری با بیان اینکه عرصه این شرکت در دو قسمت غربی و شرقی با تخلفات عدیده‌ای روبروست، تصریح کرد: در خصوص قسمت شرقی شرکت اشاره شده، شرایط و ضوابط و مقررات ماده ۱۰۱ قانون زمین شهرداری‌ها رعایت نشده است و تخلفات زیادی در این عرصه و در عرصه غربی وجود دارد.
معاون شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه در قسمت شرقی ساختمان این شرکت شاهد توسعه بوده‌ایم، گفت: در فرآیند احداث ساختمان این شرکت در این قسمت، سرانه‌های خدماتی به هیچ عنوان رعایت نشده است و همانطور که گفته شد تخلفات زیادی در این مجموعه طی سنوات گذشته وجود داشته و دارد.
وی با بیان اینکه سیاست مدیریت شهری اعم از شهرداری منطقه ۹، حمایت از مشاغل موجود در منطقه است، تصریح کرد: مشابه این ملک مواردی را در منطقه داشته‌ایم که موارد در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده و نهایتا موضوعات حل و فصل شد اما به هیچ عنوان مالک این مجموعه که یک شرکت خصوصی است تحت هیچ شرایطی به اخطارها و تذکرات داده شده در خصوص تخلفات توجه نکرده است.
نظری با بیان اینکه این ملک از تاریخ ۶ خرداد ماه ۱۳۷۷ و بر اساس رای ماده ۱۰۰ تخلفات بسیاری را داشته است، گفت: بالغ بر 8 هزار متر تخلف اعم از تخلف تغییر کاربری و توسعه‌ای در این ساختمان به ثبت رسیده است اما مالک به هیچ عنوان به اخطارها و رای کمیسیون ماده ۱۰۰ توجه نداشته است.
معاون شهردار منطقه ۹ در پاسخ به این پرسش که این ملک در کمیسیون ماده ۱۰۰ به چه میزان جریمه شده است، گفت: با توجه به تخلفاتی که بیان شد مالک ملزم به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان جریمه شده است اما تا به امروز به اخطارها و تذکراتی که مطرح شده توجه نکرده است.
وی ضمن انتقاد از فضاسازی کذب رسانه‌ای و طرح ادعای جلوگیری شهرداری منطقه ۹ از فعالیت نیروها در این مجموعه گفت: اخیرا نیز با توجه به یک حفاری اضطراری در منطقه در قالب یک کار عمرانی، بخشی از معبر این مجموعه و حتی انبار متعلق به شهرداری تهران بسته شده است و به هیچ عنوان شهرداری تهران نیوجرسی یا حفاری را به دلیل تخلفات گسترده این ملک انجام نداده است.
نظری افزود: البته این شرکت تخلفات عدیده‌ای را داشته و دوستان ما طی ۱۵ ماه گذشته در این دوره از مدیریت شهری جلسات مکرری را با مالک این شرکت داشته‌اند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند ضمن اینکه این جلسات در گذشته و در ادوار مدیریت قبلی نیز انجام شده که خروجی در پی نداشته است.
معاون شهردار منطقه ۹ با تاکید بر اینکه حفاری اضطراری انجام شده به دلیل یک کار عمرانی در منطقه است، تصریح کرد: مشکل دیگر این بنا عدم داشتن ایمنی ساختمان است که این موضوع نیز در دستور کار شهرداری منطقه است و احتمال دارد با دستور قضایی حتی این ملک پلمپ شود اما تا به این لحظه این مسئله عملیاتی نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر مالک این ساختمان نسبت به پرداخت جرائم تخلفات خود بر اساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام کند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 40064

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =