توزیع کارتن پلاست و کیسه جمع آوری پسماند در بین هیئات و ایستگاه های صلواتی منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ از اجرای اقدامات فرهنگی در راستای مدیریت پسماند و حفاظت از محیط زیست همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در بین هیئات، مساجد و ایستگاه های صلواتی منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه با اشاره به برپایی هیئات و دسته‌جات عزاداری در ایام ماه محرم گفت: اداره مدیریت پسماند تدابیر لازم را با حضور کارشناسان این حوزه، استقرار نیروهای خدماتی و ماشین‌آلات در نقاط مختلف پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: به منظور حفظ پاکیزگی و نظافت معابر و مسیرهای تردد عزاداران ۱۵۰ عدد سطل‌های کارتن پلاست مخصوص پسماند خشک، ۶۰ کیلوگرم کیسه‌های تجزیه پذیر برای جمع‌آوری پسماند و ۳۰ عدد مخازن ۲۴۰ و ۱۲۰ لیتری در میان ایستگاه‌های صلواتی، مساجد، تکایا و... توزیع شد.

فرهادی ادامه داد: آموزش‌های لازم به رابطین هیئت‌ها و خادمین مساجد با موضوع رعایت بهداشت مباحث ایمنی، استفاده از کارتن پلاست، عدم رها سازی ظروف یکبار مصرف در معابر به منظور کاهش مخاطرات زیست محیطی ارائه می شود.

ضمن اینکه با توجه به آسیب های جبران ناپذیر استفاده از ظروف یکبار مصرف و عدم تجزیه پذیری آن ها اطلاع رسانی به شهروندان و عزاداران حسینی درخصوص جایگزین کردن ظروف یکبار مصرف گیاهی و کیسه های پارچه ای برای حفظ سلامت خود و نگهداری از محیط زیست همراه با نصب پوسترهای آموزشی انجام می شود.

انتهای پیام /

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 40089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =