ماجرای تخریب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک قدس چیست؟

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شهر جهانی کودک ۱۶ هزار مترمربعی در محل ساختمان نیمه‌کاره کانون پرورش فکری کودکان احداث می‌شود.

سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص ماجرای تخریب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک قدس(شهرک غرب) که اخیرا برخی رسانه ها با بزرگنمایی به آن پرداختند، اظهار کرد: از چند دهه قبل حدود چهار و نیم هکتار زمین در این بخش از شهر تهران بلااستفاده مانده بود و در چنین زمین وسیعی فقط ساختمان نیمه کاره ای که به عنوان انبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مورد استفاده قرار می گرفت و همچنین یک کانون زبان  وجود داشت. با توجه به این موضوع شهرداری تهران تصمیم گرفت تا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان در این زمین اولین شهر جهانی کودک در کشور را در این زمین احداث کند. شهر جهانی کودک پروژه ای فرا شهری است که دارای امکانات کم نظیر و بی نظیری بوده و خدمات ویژه ای به گروه سنی کودک و نوجوان ارائه می کند.

وی با بیان اینکه مساحت عیانی این زمین بالغ بر ۱۶ هزار مترمربع در ۴ طبقه است، گفت: درواقع این ساختمان در نیم هکتار باقی مانده از این زمین آن هم با هدف مولدسازی احداث خواهد شد. اصل طرح و پروژه ای که قرار است اجرا شود شهر جهانی کودک است.

هدایت ادامه داد: چند هزار متر از این زمین که قرار است به عنوان پروژه شهر جهانی کودک مورد استفاده قرار بگیرد و پیش از این کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به صورت انتفاعی از آن استفاده می کرده است، با هدف مولدسازی و تامین هزینه های این کلان پروژه فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در توضیح بیشتر افزود: درحقیقت اتفاق اصلی که قرار است در آنجا رقم بخورد پروژه بزرگ شهر جهانی کودک با معماری فاخر ایرانی-اسلامی است که در آنجا تمام خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان با دو رویکرد اصلی باغ ایرانی و باغ بازی های اقوام  ایجاد می شود. شهر جهانی کودک از بخش های مختلفی مثل شهر علم، شهر ایرانشناسی، شهر رباتیک، شهر مشاغل، شهر آب، شهرزمین، اقوام ایرانی، کتاب فروشی، کتابخانه، سالن نمایش و... تشکیل شده است که در نوع خود مجموعه ای بی نظیر محسوب می شود.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 40106

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =