مدیریت بحران تهران اقدامات علمی، اجرایی و برنامه‌ریزی بسیار خوبی داشته است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تاثیرات مثبت حضور در سازمان و آشنایی با اقدمات انجام گرفته، یادآور شد: چیزی که اینجا دیدیم، نشان می‌دهد که در حوزه‌های مختلف علمی، اجرایی و برنامه‌ریزی کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سید محمد آقامیری در ادامه خاطرنشان کرد: ما امروز برای پیگیری موضوعاتی چون زلزله، سیل و فرونشست به اینجا آمدیم تا برنامه‌ریزی و کارهایی که در سازمان مدیریت بحران شهر تهران انجام شده را ببینیم و این اقدامات را از منظر علمی مقایسه‌ و بررسی کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه افزایش تاب‌آوری سازه‌ها در برابر زلزله در کمیته عمران شورای شهر و  برگزاری اولین نشست مشترک این کارگروه با حضور شهردار تهران، رئیس شورای شهر، رئیس سازمان مدیریت بحران تهران و اساتید مهندسی زلزله از ۷ دانشگاه کشور، گفت: در این جلسه موضوع تاب‌آوری تهران در برابر زلزله بالای ۷ ریشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران افزود: به دنبال برگزاری این جلسه تصمیم گرفتیم با حضور در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن آشنایی با اقدامات انجام گرفته، از نتایج بررسی‌ها و یافته‌ها علمی اطلاعات کامل بگیریم تا در جلسات بعدی کارگروه این اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد و در صورت ضرورت برای ارتقای آن تلاش کنیم. یعنی بتوانیم با استفاده از توانمندی استادان دانشگاه از لحاظ علمی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود را ارتقا دهیم و هم‌افزایی خوبی با سازمان مدیریت بحران تهران داشته باشیم.

بنابراین گزارش، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، عضو شورای شهر تهران و معاونان مدیران سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، علی نصیری رئیس سازمان با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌ها به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی ۱۵ گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران، شرح وظایف آنها، مصوبات احصا شده و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

نصیری در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از فعالیت تیم‌های ارزیابی ایمنی در سطح تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این نشست، معاونان سازمان نیز گزارش‌هایی از اقدامات تخصصی خود در بخش‌های پیشگیری، آمادگی، مشارکت اجتماعی، پدافند غیر عامل و موضوعات مربوط به HSE   ارائه دادند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن بازدید از مرکز EOC  سازمان با سامانه‌های مورد استفاده در این مرکز و نحوه فعالیت این سامانه‌ها آشنا شد.

انتهای پیام/

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 40113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =