اهدای احکام هیئت امنای مقبرة‌الشهید گمنام منطقه ۱۰

احکام هیئت امنای مقبرة‌الشهید گمنام و یادمان‌های شهید منطقه ۱۰ با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران به اعضای آنها اهدا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ مهدی اخ‌الصنایع شهردار این منطقه در مراسم اهدای احکام هیئت امنای مقبره‌الشهدای گمنام منطقه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش گفت: سال گذشته منطقه ۱۰ با حضور خیل عظیم شهروندان، شهردار تهران، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و خانواده‌های معظم شهدا میزبان پیکر مطهر شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در بوستان نورالزهرا(س) بود که با شکوه خاصی این مراسم برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۰ با تقدیر و تشکر از تمامی کسانی که در برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام بوستان نورالزهرا(س) حضور و همکاری داشتند گفت: تمامی دستگاه ها با یک نام واحد تحت عنوان ستاد برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام منطقه حضور یافتند.

وی با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره و مجاهدت‌های شهدا بیان کرد: شهرداری منطقه ۱۰ آمادگی میزبانی از شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس را دارد.

در ادامه این مراسم، سردار علی‌اصغر محسن شیخی معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: شهدا به‌ویژه شهدای گمنام یکی از پشتوانه‌های نظام هستند.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی و قرآنی وجه انقلاب ما است، افزود: امام(ره) پایه‌گذار این مکتب حسینی بودند و در شروع انقلاب اسلامی نخستین و مهم‌ترین آموزش‌ها، آموزش‌های فرهنگی بود با توجه به این نگاه، شهدا در حقیقت پشتوانه اصلی ما هستند البته شاخص‌های دیگری هم برای اعتبار بخشی به کشور لازم است ولی افتخار ما در این است که ما به پشت‌گرمی و به واسطه ایثار و فداکاری خالصانه شهدا ایستاده‌ایم.

معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران با ذکر خاطره‌ای از کرامات شهدا گفت: ما افتخار خادمی ۳۵۰ یادمان شهدای گمنام در سطح استان تهران را داریم.

 نادری معاون امور مناطق و شهرستان های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه با ذکر خاطراتی از کرامات شهدا، احکام اعضای هیئت امنای یادمان شهدای گمنام منطقه ۱۰ را قرائت کرد.

در پایان مراسم احکام هیئت امنای یادمان‌های شهید منطقه‌ای به اعضای آن مهدی اخ الصنایع (رئیس هیئت امنای منطقه)، محمد بالیده (دبیر)، اسماعیل عربلو، مصطفی خورسندی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرغفاری و جعفر بحرینی و نیز احکام هیئت امنای مقبرة‌الشهید نورالزهرا(س) به اعضای آن اسماعیل عربلو (رئیس هیئت امنا)، میثم جعفری (دبیر)، محمد هوشنگی (مالی)، مرتضی خورسندی، سید علی محموی شکوه، نرگس مظاهری و هادی ناصری اهدا شد.

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 40127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =