ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی سال ۱۴۰۲ اداره کل آموزش‌های شهروندی

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از ایجاد دبیرخانه واحد آموزش شهروندی، اجرای طرح ۱۰ در۱۰۰ در حوزه آموزش و تشکیل کانون های نوجوانان درمقیاس محله به عنوان طرح‌هایی که در شیوه‌نامه امسال به آن پرداخته شده است؛ نام برد.

مهدی امیری در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت:  با عنایت به تجربه موفق سال گذشته در تدوین شیوه نامه اجرایی واحد برای برنامه ها و فعالیت های اداره کل و نظر به دیدگاه شهردار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران در حکم ۸۵ "برنامه چهارم تحول و پیشرفت تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری " و همچنین بند ۲ تبصره ۲۲ بودجه ۱۴۰۲ درخصوص تشکیل "دبیرخانه متمرکز آموزش های شهروندی"، مبنی بر ارتقای اثربخشی، جلوگیری از موازی کاری، ایجاد هم افزایی و ترویج و فراگیری آموزش های شهروندی، شیوه نامه اجرایی برنامه های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ برای اجرا در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ابلاغ شد.

امیری افزود: بدون شک توسعه و ارتقای فرهنگ شهروندی به تنهایی از عهده مدیریت شهری خارج است و باید از تمامی ظرفیت ها نظیر آموزش و پرورش، سازمان های مردم نهاد، گروه های جهادی و سایر بخش های ذیربط، به نحو شایسته بهره برداری کرد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: انتخاب شعار «تهران شهر تلاش و سرزندگی» در سایه چشم انداز «تهران، کلانشهر الگوی جهان اسلام» توسط شهردار محترم تهران، فرصت مناسبی است که افق روشنی را برای الگو بودن شهر تهران از تمام جنبه های اخلاقی، رفتاری و کنش های اجتماعی و ...  فراهم کند. از همین رو،  تلاش می کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود داخل و خارج شهرداری، با بهبود کیفیت و هدفمندی آموزش های شهروندی گامی اساسی در دستیابی به این مهم برداریم.

وی با تاکید بر اخذ نظر مشورتی همکاران مناطق و صاحب نظران در تدوین شیوه نامه، سهولت برنامه ریزی برای اجرای برنامه ها تا پایان سال، ساختارمند شدن نظارت ستادی و ارزیابی منصفانه بر اساس شاخص های قابل اندازه گیری را از اهداف تدوین شیوه نامه برشمرد.

انتهای پیام/

۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 40133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =