اقامه نماز ظهر عاشورا و مراسم خیمه‌سوزان در منطقه ۱۰ برگزار می‌شود

شهردار منطقه ۱۰ از برگزاری ویژه برنامه‌های عاشورا و عزارداری امام حسین(ع) در محلات، بوستان‌ها و اماکن مذهبی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی است، به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه اول ماه محرم در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: در شب اول ماه محرم مراسم سیاه‌پوشان حسینی در امامزاده معصوم(ع) و نیز همایش شیرخوارگان و نوباوگان حسینی در روز سوم و نخستین جمعه ماه محرم در مسجد المهدی برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: بوستان‌های سطح منطقه از جمله‌ رضوان، نورالزهرا(س) و مقبرة‌الشهدای گمنام پذیرای عزاداران حسینی است و هر روز بعدازظهر قبل از نماز مغرب و عشاء مراسم سوگواری و عزاداری برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری مراسم سیدالشهدا کاملا مردمی است و شهرداری منطقه همکاری‌ها و مساعدت‌های لازم از قبیل اهدای پرچم، کتیبه و اقلام مورد نیاز به هیئت‌های نوجوانان حسینی و هیئت‌های مذهبی سطح منطقه را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی انجام داده است.

اخ‌الصنایع ادامه داد: با هدف هویت‌بخشی به سیمای شهری، معابر اصلی، میادین و بزرگراه‌های منطقه مزین به پیام‌های عاشورایی شده است و در این زمینه  ۳ هزار متر ریسه مشکی، یک‌هزار متر کتیبه با محتوای پیام‌های عاشورایی، ۵ پرچم نما بر ساختمان اداری منطقه، ۲۲۰ تخته پرچم در محور بی‌آرتی و بزرگراه شهید نواب صفوی نصب شد، همچنین دو ابر پرچم «یا حسین(ع)» به نشانه فرا رسیدن محرم و ایام سوگواری در بوستان شهید غنی‌پور و پایانه آذری به اهتزار درآمدند.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حسینی هر روز صبح در نمازخانه ساختمان‌های اداری شهرداری سطح منطقه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا همزمان با روز دهم ماه محرم با حضور هیئت‌های مذهبی، مدیران منطقه ۱۰ و عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در خیابان رودکی حد فاصل خیابان هاشمی تا خیابان دامپزشکی برگزار می‌شود.

اخ‌الصنایع ادامه داد: مراسم خیمه سوزان در عصر عاشورا و برپایی نمایشگاهی با مضمون وقایع عاشورا با حضور شهروندان و عزاداران حسینی در میدان ریاضی شهرداری منطقه ۱۰ برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: غبارروبی از مزار شهدای گمنام، دیدار و تکریم از خانواده معظم شهدا و روضه‌خوانی در منازل خانواده شهدا و اقامه عزاداری در بیت شهید از دیگر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در دهه اول ماه محرم است.

همچنین مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور ائمه جماعت، مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۰، مدیران ادارات و نهادها، معتمدان محلات، مدیران و پرسنل شهرداری در ساختمان مرکزی این منطقه برگزار شد.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 40185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =