اقدامات منطقه ۱۰ در دهه نخست ایام سوگورای ماه محرم

شهردار منطقه ۱۰ به تشریح تدابیر مدیریت شهری و نحوه خدمات رسانی به مساجد و هیئت‌های مذهبی در دهه نخست ماه محرم پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با بیان اینکه زیباترین جلوه عزاداری حضرت امام حسین(ع) دیروز در گوشه‌گوشه شهرداری منطقه ۱۰ با برگزاری نماز ظهر عاشورا به نمایش درآمد، گفت: مردم عزادار، دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی ظهر دیروز با شنیدن اذان ظهر در خیابان‌های رودکی، شهید نوری، شهید رنجبر و سی متری جی صف‌های نماز را برپا کردند و به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) قبل از شهادتش، نماز جماعت خواندند و عصر روز عاشورا مراسم خیمه‌سوزان برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۰ به برگزاری ویژه برنامه‌های دهه نخست ماه محرم در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: در شب اول ماه محرم مراسم سیاه‌پوشان حسینی در امامزاده معصوم(ع) و نیز همایش شیرخوارگان و نوباوگان حسینی در روز سوم و نخستین جمعه ماه محرم در مسجد المهدی (عج) برگزار شد.

وی بیان کرد: هر روز بعدازظهر قبل از نماز مغرب و عشاء مراسم سوگواری و عزاداری در بوستان‌های سطح منطقه از جمله‌ رضوان، نورالزهرا(س) و مقبرة‌الشهدای گمنام برپا بود و همچنین ایستگاه‌های صلواتی پذیرای عزاداران حسینی بودند.

اخ‌الصنایع افزود: برگزاری مراسم سیدالشهدا کاملا مردمی است و شهرداری منطقه همکاری‌ها و مساعدت‌های لازم از قبیل اهدای پرچم، کتیبه و اقلام مورد نیاز به هیئت‌های نوجوانان حسینی و هیئت‌های مذهبی سطح منطقه را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این مراسم معنوی انجام داده است.

وی ادامه داد: همچنین با هدف هویت‌بخشی به سیمای شهری، معابر اصلی، میادین و بزرگراه‌های منطقه مزین به پیام‌های عاشورایی شده است و در این زمینه  ۳ هزار متر ریسه مشکی، یک‌هزار متر کتیبه با محتوای پیام‌های عاشورایی، ۵ پرچم نما بر ساختمان اداری منطقه، ۲۲۰ تخته پرچم در محور بی‌آرتی و بزرگراه شهید نواب صفوی نصب شد، همچنین دو ابر پرچم «یا حسین(ع)» به نشانه فرا رسیدن محرم و ایام سوگواری در بوستان شهید غنی‌پور و پایانه آذری به اهتزار درآمدند.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: همزمان با دهه نخست ماه محرم مراسم زیارت عاشورا و عزاداری حسینی هر روز صبح در نمازخانه ساختمان‌های اداری شهرداری سطح منطقه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: غبارروبی از مزار شهدای گمنام، دیدار و تکریم از خانواده معظم شهدا و روضه‌خوانی در منازل خانواده شهدا و اقامه عزاداری در بیت شهید از دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه در دهه نخست ماه محرم است.

اخ‌الصنایع درباره اقدامات عوامل خدمات شهری و محیط‌زیست این منطقه طی دهه نخست محرم در سطح نواحی سه‌گانه، گفت: با توجه به عزاداری در ایام دهه نخست محرم به‌ویژه در روز و شب تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حسینی، عوامل خدمات شهری این منطقه در تمام مدت در حال آماده‌باش کامل و انجام به موقع نظافت و پاکسازی معابر و خیابان‌ها بودند.

وی افزود: در دهه نخست ماه محرم، هزارکیلوگرم پسماند خشک از مخازن، معابر و نهرها نواحی سه‌گانه منطقه توسط نیروها و عوامل اجرایی حوزه خدمات شهری جمع‌آوری شد. همچنین در این مدت ۳۰ کارتن پلاست و ۴۲ مخزن به مساجد، حسینیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و ۴۵۰ کیلوگرم کیسه در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، توزیع شد و کارشناسان منطقه، آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ را به شهروندان ارائه دادند.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: تخلیه مستمر مخازن پسماند، شست‌وشوی مخازن، لایروبی انهار، رفت‌ و روب مداوم فضای پیرامون تکایا، هیئت‌ها، مساجد و نظافت سطح منطقه دیروز و امروز با قوت انجام می‌شود.

همچنین، شهردار منطقه ۱۰ با حضور در مراسم عزاداری بیش از صد هیئت و مسجد سطح منطقه ضمن بازدید از روند خدمت‌رسانی آنها در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شرکت و پرچم اهدا کرد.

انتهای پیام/

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 40281

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =