جمع آوری روزانه ۳.۵ تن زباله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر از اجرای موفق طرح ویژه نگهداشت همزمان با برگزاری سوگواره‌های عاشورایی در دهه اول محرم در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی و عمران چیتگر، محسن صالحی، با اشاره به دستور شهردار تهران در خصوص تلاش مضاعف مدیریت شهری برای آراستگی شهر و صیانت از زیست شهروندی در ایام برگزاری مراسم‌های محرم، اظهار کرد: طرح‌های ویژه نگهداشت مبتنی بر ارائه خدمات ضربتی شهری در دو مرحله طرح‌ریزی شد که بخش اول آن با آغاز دهه اول محرم شروع شد.

صالحی ادامه داد: استقبال پرشمار شهروندان و گردشگران عزیز از برنامه‌های مذهبی متعدد برگزارشده در دریاچه، همچون سوگواره شب‌های تنهایی، برپایی المان نوری بین‌الحرمین در مجاورت مقبره‌الشهدای دریاچه و برپایی خیمه‌ معرفتی پاتوق گفتگو در ورودی اصلی دریاچه، افزایش حجم زباله و پسماند را رقم زد به طوریکه در تاسوعا و عاشورای حسینی روزانه ۳.۵ تن زباله از سطح مجموعه جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مرحله اول طرح ضربتی نگهداشت، با رویکرد حفظ و تعالی برند گردشگری دریاچه و با هدف ارتقای سطح کیفی فضای سبز و با اولویت ایجاد آرامش روحی و روانی گردشگران و سوگواران حسینی به اجرا درآمد.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر تصریح کرد: تخلیه مستمر مخازن پسماند، شست‌وشوی مخازن، نظافت راه‌آب‌های سطح مجموعه، رفت‌ و روب مداوم فضای پیرامون مقبره‌الشهدا و موکب‌های مستقر در دریاچه  توسط پاکبانان در حین، قبل و بعد از اجرای مراسم‌ها از جمله اقدامات طرح ضربتی نگهداشت در فاز اول اجرا بود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای مراسم تعزیه و حضور هیات‌های مذهبی در دهه دوم محرم در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و پیش‌بینی استقبال شهروندان و گردشگران از این رویداد فرهنگی - مذهبی، مرحله دوم اجرای طرح ویژه نگهداشت، همزمان با آغاز دهه دوم محرم، به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 40310

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =