به مشکلات ستاد هماهنگی امور کوهستان منطقه یک رسیدگی شود

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم رسیدگی به مشکلات ستاد هماهنگی امور کوهستان منطقه یک تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت ستاد هماهنگی امور کوهستان منطقه یک و با تأکید بر پیشگیری از حوادث احتمالی و پاکسازی کوهستان در منطقه یک، اظهار کرد: ارائه خدمات گردشگری، درمانی و مواردی از این قبیل باید در مجموعه های کوهستانی به طول ۱۰۵ کیلومتر مربع در توچال، درکه، دربند، دارآباد و گلاب دره ارائه شود.

وی افزود: این مجموعه به عنوان ستاد کوهستان فعال است و چارت سازمانی ستاد یک پست مدیریت ۱۴ و پنج پست کارشناس دارد که در عمل جذابیتی برای انتقال به این ستاد و انگیزه برای ادامه را باقی نگذاشته است.

نجفی با بیان اینکه عدم وجود نیروهای حریم بان و دیگر مجموعه ها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از مشکلات مجموعه است، یادآور شد: چند بار نامه ای به معاونت برنامه ریزی ارسال شده اما هیچ پاسخی دریافت نشده است؛ از سویی دیگر درخواست هایی برای خرید خودروها و موتورسیکلت های آفرود انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به استهلاک و فرسودگی شدید واحد ۱۸۰ متری مجموعه، خاطرنشان کرد: اعتبار این مجموعه برای امسال چهار میلیارد تومان بوده که با توجه به وسعت مجموعه اعتبار محدودی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات محور دربند تصرف بستر رودخانه و استقرار تخت های غیرمجاز در رودخانه است که در صورت وقوع سیل، مشکل ساز خواهد بود و از سویی دیگر زباله و فاضلاب به رودخانه ریخته می شود.

نجفی با بیان اینکه مجموعه فضای خوبی برای کسب درآمد است، یادآور شد: در سازمان گردشگری باید معضلات گردشگری این مجموعه پیگیری شود.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 40409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =