اجرای نمایش تئاتر خیابانی با عنوان چهل منبر در بوستان لاله تهران

نمایش تئاتر خیابانی تحت عنوان چهل" منبر با موضوع ماه محرم و ایثارگری و رشادتهای شهدای معزز دشت کربلا و دفاع مقدس امروز دوشنبه نهم مرداد ماه با حضور مدیران شهری و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در بوستان لاله برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، نمایش تئاتر خیابانی تحت عنوان چهل" منبر با موضوع ماه محرم و ایثارگری و رشادتهای شهدای معزز دشت کربلا و دفاع مقدس امروز دوشنبه نهم مرداد ماه با حضور مدیران شهری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در بوستان لاله برگزار شد.

این نمایش تئاتر خیابانی به همت اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران و با مشارکت و همکاری اداره امور ایثارگران شهرداری منطقه۶ با موضوع و محتوای ماه محرم و الگو برداری  شهدای دفاع مقدس از ایثارگری و رشادتهای شهدای کربلا اجرایی می شود.

به گفته رئیس اداره ایثارگران منطقه؛ سوگواره نمایشی «چهل منبر» از دوم مرداد ماه تا ۲۵ مرداد به مدت ۲۰ شب در ۲۰ نقطه شهر تهران اجرایی می‌شود که تونلی در زمان است که مخاطب را از سال ۱۴۰۲ به سال ۶۱ هجری قمری برده و با گوشه‌ای از اتفاقات و رویدادهایی که بین حر ابن یزید ریاحی و پسرش بکیر در رویارویی با حسین بن علی (ع) و سد کردن آب بر اوست پرداخته و پس از به رویداد عمر ابن سعد ابی وقاص و پسرش حفص در بر پا کردن جنگ با حسین بن علی (ع) می پردازد.  

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 40416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =