ضرورت اعطای وام نوسازی به رانندگان تاکسی از سوی صندوق کارآفرینی امید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا بر ضرورت اعطای وام نوسازی به رانندگان تاکسی از سوی صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اظهار کرد: یکی از موارد مهم که در بندها وجود دارد این است که کمیته حسابرسی در سازمان وجود ندارد و این باعث می شود نقاط ضعف سیستم مورد شناسایی قرار نمی گیرد و ممکن است نظارت صحیحی بر حسابرسی ها صورت نگیرد؛ لذا باید این کمیته در سازمان ایجاد شود.

وی افزود: یکی دیگر از نکات این است که از ساختار سازمانی در تاکسیرانی به درستی رعایت نمی شود و باید به طور مرتب این ساختار بررسی و به مدیرعامل گزارش داده شود.

آخوندی با بیان اینکه مغایرت ها تعیین تکلیف نشده و باید بخش مالی سازمان مغایرت ها را پیگیری کند، یادآور شد: در بخش منابع انسانی، گواهی عدم سوء پیشینه کارکنان در پرونده های استخدامی وجود ندارد؛ لذا باید بررسی صورت بگیرد و مدارک کارکنان تکمیل شود.

وی با اعلام اینکه شاخص ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان وجود ندارد و باید اجرایی شود، تصریح کرد: برخی حساب های بانکی سازمان راکد و کم گردش بوده و باید این حساب ها سریعتر تعیین تکلیف و یا مسدود شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا تأکید کرد: شورای قبلی تصمیمی برای اساسنامه ها گرفت و ما در این دوره تصمیم گرفتیم که اساسنامه ها دوباره تعیین تکلیف شوند که در این خصوص نیز باید انجام شود. لیست اموال سازمان قابل تطبیق با دفاتر نیست و باید در خصوص آن توضیح داده شود.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز ضمن تقدیر از مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برای اقدامات خوب در این سازمان گفت: مسئولیت هیئت عامل سازمان مدتهاست به اتمام رسیده و در حد اضطرار به سازمان کمک می کنند که وضعیت مطلوبی نیست و ماه هاست نامه هیئت عامل آماده ارسال به شوراست و امضا نمی شود.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید باید برای نوسازی تاکسی های شهر تهران تسهیلات اعطا کند؛ برای خرید این خودروهای بی کیفیت حتی وامی هم نمی توانند بگیرند که نوسازی کنند و باید تسهیلات در اختیار رانندگان قرار بگیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه برخی خودروها در کشور تولید نمی شود اما هنوز در تاکسیرانی مورد استفاده است و باید تعیین تکلیف شود، گفت: مانده طلب به سرویس دانش آموزان استثنایی باید تعیین تکلیف شود و حسابرس باید این موضوع را بررسی کند.

وی افزود: عدم تعیین نقدینگی در سال ۱۴۰۱ که بخش عمده ای از آن به سازمان داده نشد، یکی از مسائلی است که باید تعیین تکلیف شود و نیاز می بینیم که این موارد در گزارشات حسابرسی لحاظ شود.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با بیان اینکه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران موظف است تا یک ماه آینده نسبت به تعیین تکلیف بندهای لحاظ شده در گزارشات حسابرسی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اقدام کند، اظهار کرد: تعیین تکلیف و شفاف سازی در خصوص مطالبات از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران (انتقالی از سنوات قبل) مربوط به مابه التفاوت ارزش زمین واگذاری به تعاونی مسکن کارکنان تاکسیرانی و زمین دریافتی از این سازمان و ارائه گزارش آن است.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 40423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =