سند تک‌برگ یک میلیون متر از اراضی شهر آفتاب پس از ۱۴ سال صادر شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران گفت: صدور سند مالکیت تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از اراضی شهر آفتاب پس از ۱۴ سال یک نتیجه بی‌سابقه و ارزشمند در حوزه ساماندهی املاک شهرداری تهران محسوب می‌شود.

به گزارش شهر، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران در خصوص تاریخچه نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب اعلام کرد: نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب از سال ۱۳۹۵ بعد از نمایشگاه کتاب که حوادثی هم در آن اتفاق افتاد، یک نمایشگاه تعطیل و راکد شد.

وی افزود: سال گذشته با تغییرات مدیریتی، موفق به امضای ۴۰ تفاهم‌نامه برای برگزاری نمایشگاه‌هایی در این مجموعه شدیم که ۳۵ مورد از این تفاهم‌نامه‌ها تبدیل به قرارداد شد. در سال گذشته نمایشگاه‌های کاشی و سرامیک، خودرو و موتورسیکلت جز نمایشگاه‌های شاخص و پرطرفدار در شهرآفتاب بودند. به عنوان مثال، روز آخر نمایشگاه موتورسیکلت در دی‌ماه ۱۴۰۱ رکورد بازدید مردمی شکسته شد.

تقدسی‌نژاد با اشاره به درخواست شورای شهر مبنی بر برگزاری و انتقال تمام نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب ادامه داد: تأکید اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری بر برگزاری نمایشگاه‌های پایتخت در مجموعه شهرآفتاب است و رئیس شورای شهر نیز در این خصوص صراحتاً اعلام موضع کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب در خصوص ضرورت انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب بیان کرد: جلوگیری از ازدحام جمعیت و ترافیک، کنترل آلودگی هوا و رضایت شهروندان ایجاب می‌کند، در کنار ایجاد فضای اختصاصی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و مستمر در یک مکان ثابت، از برگزاری پراکنده و چالش‌آفرین نمایشگاه‌های مختلف در سطح شهر پرتراکمی مثل تهران اجتناب شود. موضوع رضایت شهروندان به این جهت مطرح است که در ایام برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهر، دسترسی‌های محلی آن منطقه و ترددهای شهروندان مختل و نارضایتی ایجاد می‌شود.

به گفته وی، ظرفیت مولدسازی اراضی بلااستفاده شهر آفتاب توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تعامل با شهرداری تهران افزایش یافته و فعالان حوزه اقتصادی در تعامل با مدیریت شهری می‌توانند، از امکانات این مجموعه بزرگ استفاده کنند.

تقدسی‌نژاد در پایان تصریح کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، ثبت تملک بر ۱ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع از مجموعه اراضی شهرداری تهران در شهر آفتاب انجام شده است. همچنین صدور سند مالکیت تک‌برگ برای یک میلیون مترمربع از اراضی شهر آفتاب پس از ۱۴ سال یک نتیجه مهم و بی‌سابقه در حوزه ساماندهی املاک شهرداری تهران محسوب می‌شود.

منبع: فارس
پایان پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 40467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =