منطقه ۱۷ منتخب یونسکو برای صنایع دستی

یونسکو منطقه ۱۷ را به عنوان پایلوت کارآفرینی و صنایع دستی قرار داده تا در سایر مناطق نیز از این مرکز الگو برداری کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ ، بابک حقیقی راد معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ در مورد برنامه ویژه یونسکو که قرار است در این منطقه اجرا شود، گفت: چندی پیش نشست اعضای کمیسیون ملی و باشگاه صنایع دستی یونسکو با شهردار منطقه ۱۷ با محوریت عملکرد و رویکرد یونسکو در منطقه برگزار شد. در این نشست ضمن ارائه گزارشات عملکرد باشگاه و همچنین بررسی وضعیت توسعه عملکرد مشارکتی با شهرداری منطقه بحث و گفتگو شد. 

حقیقی افزود: طبق تفاهمنامه ای که با کمیسیون ملی یونسکو داشتیم یکی از مراکز فعال صنایع دستی در منطقه ۱۷ را به عنوان مرکز کارآفرینی صنایع دستی تحت حمایت این کمیسیون قرار دادیم . یونسکو منطقه ۱۷ و این مرکز را به عنوان پایلوت قرار داده تا در سایر مناطق نیز ازاین مرکز الگو برداری کند.

او افزود: این اقدام یونسکو در راستای ترویج صنایع دستی و کار آفرینی مورد حمایت قرار گرفته است و با توجه به پتانسیل منطقه ۱۷ در این دو زمینه اقدام به همکاری با شهرداری این منطقه کرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ ادامه داد: ایوبی ریاست کمیسیون ملی یونسکو دراین نشست ضمن اشاره به عملکرد مجموعه از این الگو به عنوان یک نمونه قابل پیشنهاد به شهرداری تهران نام برد و برای حمایت و پیگیری های لازم قانونی از طرف وزارت علوم به کلهری شهرداری منطقه ۱۷ قول مساعد داد.

حقیقی بیان کرد: شهردار منطقه ۱۷ نیز ضمن مرور وضعیت و ارزیابی نیازهای فرهنگی و آموزشی منطقه بر میزان تاثیر پذیری خدمات ارائه شده و پیشگیری از آسیبهای آتی با مدل خدمات ارائه شده باشگاه صنایع دستی یونسکو و خدمات مشترک شهرداری تاکید کرد.

او در پایان گفت: کلهری شهردار منطقه ۱۷ بر پیگیری های لازم محیطی و اداری متقابل تاکید داشت و امیدوار به تثبیت و توسعه همکاری مشترک با کمیسیون ملی و باشگاه صنایع دستی یونسکو در مرحله جدید تفاهم نامه با منطقه ۱۷ می باشد.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 4053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =