تخریب ۱۵ هزار و ۴۶ ساخت و ساز غیرمجاز در ۲ سال گذشته / علت این همه تخلف در مرزهای تهران چیست؟

مدیرکل حریم شهر تهران می‌گوید: در دو سال گذشته، ۱۵ هزار و ۴۶ ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهر تخریب شده است و در همین راستا ۴ منطقه در صدر لیست تخریب‌ها قرار دارند.

به گزارش شهر؛ علی اکبر فسایی مدیرکل حریم شهر تهران  در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم تهران گفت: براساس آمار موجود از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۵ هزار و ۴۶ مورد تخریب داشته‌ایم که ۱.۵ برابر بیشتر از تخریب‌ سازه‌های غیرمجاز در بازه زمانی سال‌های ۸۹ تا ۹۹ است.

او با اشاره به این نکته که بیشتر تخریب‌ها در حریم مناطق ۵، ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰ اتفاق افتاده است، افزود: بیشتر در مناطق جنوب و جنوب غرب به دلیل تداخلات قانون تقسیمات کشوری با مرزبندی‌های شهرستان‌های پیرامون تهران، تخلفاتی رخ داده که برخورد با برخی از آنها، خارج از حوزه وظایف شهرداری تهران است.

به گفته فسایی« در این سال‌ها بیشتر تخریب‌ها مربوط به کاربری‌ها مسکونی و ویلاسازی است. با توجه به تداخل وظایف، مسئله برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر، مورد مناقشه ما و شهرستان‌های اطراف مانند اسلامشهر، شهرقدس و بخشی از شهرستان ری است و متأسفانه این مناقشه شرایط را برای فعالیت سودجویان مهیا می‌کند.»

مدیرکل حریم شهر تهران افزود: به طور عمومی قضات در این مناطق، شهرداری تهران را صاحب حق نمی‌دانند، براساس قانون به شهرداری برای تخریب رأی نمی‌دهند و بیشتر با بخشداری‌ها همراهی می‌کنند. ما برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، نامه‌ای را به جهاد کشاورزی ارسال و اعلام آمادگی می‌کنیم که در صورت دریافت رأی از سوی آنها، ما حاضر هستیم ادوات و نیروی انسانی را برای جلوگیری و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اختیارشان قرار بدهیم.

او در رابطه با جلسات مشترک با شهرداران شهرهای اطراف تهران برای بررسی این موضوع گفت: در ماه‌های گذشته سلسله جلساتی در استانداری تحت ریاست استاندار تهران برگزار شد تا این تعارض‌ها رفع و رجوع شود. امیدواریم به یک جمع‌بندی برسیم و بتوانیم طرح حریم یکپارچه پایتخت را پیاده‌سازی کنیم تا این مشکل‌ها از بین برود.

فسایی در رابطه با وجود تعداد زیادی از نخاله‌های ساختمانی در منطقه تلو، توضیح داد: سازمان پسماند و مسئولان منطقه ۴ که تلو در حریم آن قرار گرفته است باید اهتمام بیشتری برای برخورد با این مشکلات داشته باشند چرا که به صورت قانونی، فردی اجازه تخلیه نخاله ندارد و در صورت مشاهده با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 40550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =