اجرای سوگواره نمایشی «چهل منبر» در میدان خراسان منطقه ۱۵

سوگواره نمایشی «چهل منبر» فردا شب همزمان با آغاز دهه سوم ماه محرم در میدان خراسان باب الرضای تهران اجرا می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی پورقاسم معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: ویژه برنامه «چهل منبر» با هدف گرامیداشت مناسبت‌های ملی- مذهبی، ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و جهاد، ترویج فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس، اشاعه سیره و سبک زندگی امام حسین) ع)، زنده نگهداشتن نهضت حسینی و یاد و خاطره مردان الهی و شخصیت‌های فرزانه واقعه کربلا و جنگ تحمیلی و احیای سنت حسنه تعزیه خوانی و چهارپایه خوانی  به اجرا درمی آید.

به گفته وی؛ این سوگواره  با مشارکت اداره کل ایثارگران شهرداری تهران فردا شب همزمان با آغاز دهه سوم ماه محرم از ساعت ۱۸ در میدان خراسان اجرا می شود.

پور قاسم با اشاره به تشریح بخش‌های این برنامه گفت: دمام نوازی، نمایش، روایت‌گری، شعر آئینی، چهارپایه خوانی ۵ بخش سوگواره نمایشی «چهل منبر» است که در آن قسمت‌های متفاوتی از حوادث محرم سال ۶۱ هجری قمری و سال ۱۳۶۱ هجری شمسی در کانال کمیل روایت می شود.

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه در پایان اضافه کرد: در سوگواره نمایشی «چهل منبر» که به صورت خیابانی اجرا می‌شود ۸ نفر بازیگر اصلی و ۱۰ دمام نواز برای مخاطبان به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام//

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 40621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =