ایمنی تردد در بزرگراه امام علی(ع)

همزمان با احداث ایستگاهBRT  فدک در منطقه۸، محدوده این منطقه در بزرگراه امام علی(ع) با نصب ۶۰۰ متر گاردریل و تجهیزات ترافیکی ایمن شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ با توجه به احداث ایستگاه BRT فدک در بزرگراه امام علی(ع) حد فاصل پل شهید گلشن دوست تا پل جانبازان و در محدوده ایستگاه BRT فدک که هم‌اکنون در حال اجرا است، ایمن سازی این مسیر با اجرا و نصب گاردریل و دیگر المان‌های ترافیکی برای رانندگان انجام گرفت.

با توجه به اینکه پیش از این شهرداری منطقه۸، جهت احداث ایستگاه BRT نسبت به تعریض بزرگراه در حد فاصل یاد شده اقدام کرده بود، با جابجایی و نصب مجدد تیرهای روشنایی که در مسیر جنوب به شمال و در معرض برخورد وسایل نقلیه قرار داشتند، حفاظ ایمنی گاردریل نیز به متراژ ۶۰۰ متر طول انجام گرفت.

همچنین در ادامه این اقدام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۸،  نصب گل گاردریل به تعداد ۱۵۰ عدد و نصب تابلو خطر نما به تعداد ۲۰ عدد در مقابل تیرهای روشنایی جهت افزایش ایمنی وسایل نقلیه عبوری نیز انجام شده است.

این گزارش حاکیست؛ گاردریل‌ها ( حفاظ فلزی ) با توجه به خاصیت ارتجاعی در ایمن ساختن بزرگراه ها جهت عبور و مرور وسایل نقلیه، جلوگیری از خارج شدن و یا سقوط ماشین ها به پرتگاه، تفکیک دو طرفه مسیرها و عدم خروج از مسیر اصلی بزرگراه ها به کار برده می شوند و با نصب علائم فنی و هشدار دهنده اعم از گاردریل، تابلوهای جهت نما و هاشور بر روی نقاط خطر افرین گاردریل‌ها، ضریب ایمنی تردد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 40681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =