پسآب تصفیه شده برای فضای سبز به شهرداری تهران خواهیم داد

وزیر نیرو گفت: سعی خواهیم کرد با تدارک پس‌آب تصفیه شده و در اختیار دادن آن به شهرداری تهران، برداشت از چاه‌ها، قنوات و آب خام و با کیفیت که برای مصارف فضای سبز انجام می‌گیرد را متوقف کنیم.

 رضا اردکانیان، وزیر نیرو پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: فردا در پویش هر هفته الف-ب ایران، چهار پروژه مهم در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل با سرمایه گذاری ۳۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. یکی از این پروژه ها واحد گاز نیروگاه دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در استان کرمانشاه است.

اردکانیان افزود: «سد کلخانچای» نیز فردا در استان آذربایجان شرقی که برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پنجمین سد در پویش امسال است، افتتاح خواهد شد. همچنین یک پست ۲۳۰ کیلو ولت و همچنین دو نیروگاه خورشیدی هم در استان اردبیل افتتاح خواهند شد. با این پروژه‌ها جمع پروژه های پویش الف-ب ایران در سال ۹۹ به ۷۰ پروژه در ۱۸ استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

او افزود: ما پروژه های سازوکاری هم داریم که از جمله آنها کار مهم مشترکی بین وزارت نیرو و شهرداری تهران است که بعداز ظهر امروز تفاهم‌نامه اش امضا خواهد شد. سعی خواهیم کرد با تدارک پس‌آب تصفیه شده و در اختیار دادن آن به شهرداری تهران، برداشت از چاه‌ها، قنوات و آب خام و با کیفیت که برای مصارف فضای سبز انجام می‌گیرد را متوقف کنیم. این کار بزرگی در تدارک آب مطمئن برای تهرانی‌ها و کمک به سفره‌های زیر زمینی است.

به گزارش شهر به نقل از خبرگزاری مهر، اردکانیان با بیان اینکه امیدوارم شهرداری‌های دیگر نقاط کشور هم به این کار تاسی کنند، گفت: در تهران ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب با کیفیت صرف آبیاری فضای سبز می‌شود که در این طرح گشایش خوبی از این نظر خواهیم داشت.

۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 4072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =