یک‌ونیم هکتار از اراضی زراعی منطقه ۱۸ به کاربری اصلی بازگشت

مدیریت شهری در منطقه هجده پایتخت با هدف صیانت از بخش حریم به عنوان تنفس‌گاه اصلی شهر، طی عملیاتی بیش از ۱۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی تغییر کاربری شده را به حالت اولیه بازگرداند.

محمدجواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات، انجام هرگونه ساخت و ساز غیر و تغییر کاربری در اراضی زراعی ممنوع بوده است. در همین راستا چندین مورد تخلف محرز و اقدامات قانونی برای رفع آنها از مراجع ذی صلاح آغاز شد.

وی افزود: پس از طرح دعوی در مراجع قضایی و متعاقب آن انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه اعم از مسئولان و نمایندگان مجتمع قضائی چهاردانگه، پلیس پیشگیری و عوامل یگان ویژه امداد اسلامشهر و شهرک گلدسته، بیش از ۲۰ مورد دیوارکشی، چهاردیواری غیرمجاز و دو باب ویلا رفع تخلف و در مجموع بیش از ۱۵هزار مترمربع از اراضی زراعی این بخش از حریم که کاربری آنها تغییر یافته بود آزادسازی و به حالت اولیه بازگشت.

یک‌ونیم هکتار از اراضی زراعی منطقه ۱۸ به کاربری اصلی بازگشت

خسروی با بیان اینکه مدیریت شهری برای حفظ بخش حریم به عنوان تنها تنفس‌گاه شهر با هیچ احدی مماشات نخواهدکرد، تأکید کرد: به جهت پیشگیری از بروز اقدامات مشابه در این بخش از حریم، دامنه بازدیدها و گشت های میدانی گسترش یافته تا اراضی زراعی به حالت اصلی حفظ شده و هنجارشکنان اجازه تعدی به آن را نداشته باشند.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 40807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =