اشتراک تجربه زیسته افراد دارای معلولیت در مناطق پایتخت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: اداره کل سلامت شهرداری با همکاری کانون معلولان، سازمان بهزیستی و انجمن های فعال در حوزه معلولان نشست‌های دورهمی را با هدف اشتراک تجربه زیسته ویژه افراد دارای معلولیت را با حضورشهروندان فعال و با تجربه، سازمان های مردم نهاد، افراد متخصص و تسهیلگر در یکی از بوستان های محوری یا ساختارهای محلی برگزار می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران،  حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: گروه هدف این نشست افراد دارای معلولیت جسمی – حرکتی،  حسی و خانواده های جامعه معلولان و مراقبین افراد دارای معلولیت ذهنی- روانی عضو کانون معلولان است.

وی با اشاره به اینکه بیان تجربه زیسته یک بازنمایی از تجربیات و انتخاب های یک شخص معین و دانشی است که افراد از تجربیات و انتخاب ها به دست می آورند اظهار داشت: از آنجایی که معلولیت و نگهداری از افراد دارای معلولیت با چالش های متعدد همراه است، بنابراین بررسی تجربیات زیسته و به اشتراک گذاشتن آن برای بهره گیری از تجارب مفید تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی فرد دارای معلولیت، مراقبین و خانواده های آنان دارد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد:کمک به رفع انزوای اجتماعی، افزایش تجربه و دانش فردی در خصوص مواجهه با معلولیت، ارتقا بهداشت و یافتن راه های درمان موثر، کمتر شدن هزینه بار معلولیت، زمینه سازی برداشت صحیح و مثبت از شرایط جسمی و روحی خود الز دیگر اهدافی است که در سلسله نشست های اشتراک تجربه زیسته افاد دارای معلولیت دنبال می شود.

صاحب با بیان اینکه دریافت تجربیات مفید در مسیر یافتن راه های اشتغال متناسب با وضعیت جسمی و بهبود وضعیت اقتصادی افراد دارای معلولیت از دیگر وجوه و مزیت های اجرای این نشست ها است بیان داشت: ارتقا آگاهی برای دریافت خدمات ایاب و ذهاب، مسافرت و بهره مندی از امکانات تفریحی- ورزشی- فرهنگی و همچنین بهره گیری از رشد روزافزون تکنولوژی برای انجام امور روزمره و کاهش و محدویت های ناشی از معلولیت با کسب تجربه زیسته همتایان اجرا می شود.

 مدیرکل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: تاکنون ۵ نشست در مناطق ۲، ۱، ۵، ۸، ۲۱ و ۳ با حضور  بیش از ۲۰۰ نفر از افراد مرتبط با  جامعه معلولان برگزار شده است و پیش‌بینی می شود این نشست ها در سایر مناطق نیز اجرا شود.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 40816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =