لزوم فرصت‌سازی از چالش‌های پیش رو در پهنه رودکی به نفع فرهنگ و هنر 

نظارت میدانی آخرین اقدامات اجرایی شهرداری منطقه ۱۱ با حضور معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار و پس از آن جلسه شورای معاونین منطقه با محوریت چالش ها و فرصت های پیش رو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سه عضو شورای اسلامی شهر و معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران باحضور در منطقه ۱۱ از آخرین اقدامات شهرداری این منطقه بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید نرجس سلیمانی، مهدی پیرهادی و نرگس معدنی پور از اعضای شورا  در مزار شهدای گمنام حضور یافتند و از بوستان دامپزشکی و مقبره سازی در این فضا دیدن کردند و پس از آن از ایستگاه آتش نشانی و ملک چنگیزی به منظور بررسی چالش ها بازدید شد.

در ادامه عباس شعبانی؛ معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این بازدید حضور یافت و به همراه اعضای شورای شهر از پروژه احداث پارک آموزش ترافیک در بوستان شهید حججی و پیست دوچرخه سواری بی‌ام‌ایکس نیز بازدید شد و موضوع ارتقای کیفی پروژه نظیر رفع موارد مرتبط به آسفالت و بتن ریزی پیست و مسائل مرتبط با خدمات شهری پیگیری شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به دغدغه مدیریت شهری منطقه ۱۱ نسبت به توسعه ساختمانی در مراکز درمانی و اولویت رعایت اصول شهرسازی و ایمنی از پروژه های شهرسازی بیمارستان فارابی و لقمان بازدید شد و مسایل مربوطه در خصوص اقدامات جاری مورد بررسی مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

همچنین از اقدامات فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۱ مانند راه اندازی مراکز کوثر؛شهردخت و شهربانو بازدید میدانی شد و ارائه گزارشات توسط معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه انجام شد.

بهره برداری از بوستان مافی و ارتقای سرانه فضای سبز و حذف فضای بی دفاع شهری در پروژه توسعه و بازپیرایی پایانه معین نیز از دیگر مواردی بود که در این بازدید مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

در ادامه، اعضای شورای شهر تهران در محدوده بوستان دانشجو و حریم تئاتر شهر حضور یافتند و ضمن کسب اطلاع از روند طرح رفع سد معبر در این محدوده کیفیت اجرای این اقدام را مورد بررسی قرار دادند.

در انتهای این بازدید که از ساعات ابتدایی صبح امروز  -۱۸ مرداد ۱۴۰۲- آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت؛ نشست شورای معاونین منطقه ۱۱ نیز با حضور سید محمدموسوی شهردار منطقه؛ نرگس معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت٬ محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و جمعی از همراهان و مدیران شهری برگزار شد.

طی این نشست نیز موضوعاتی مانند سد معبر؛ سرای محلات و رسیدگی به فضاهای بی دفاع شهری و ساخت و ساز در بافت فرسوده به عنوان مطالبه چند جانبه شهروندان مطرح شد.

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر و رییس کمیسیون سلامت؛ محیط زیست و خدمات شهری طی این نشست گفت: معتمدین محلی برکت های شهر هستند که مطالبات مردم را منعکس می کنند، انتظار ما از معاون خدمات شهری منطقه ارتباط بی واسطه با دبیران و معتمدین برای حل مشکل مردم است.

وی افزود: رضایتمندی مردم صرفا در کارهای بزرگ نیست بلکه تجربه مدیریتی نشان می دهد مردم با حل مشکلات و موضوعات محلی امیدواری و رضایتمندی دارند.

پیرهادی ضمن اشاره به الزام ارتقای کیفی خدمات حمل و نقل و ترافیک گفت: طی بازدید مردم از خدمات حمل و نقل عمومی نظیر کولر و کیفیت اتوبوس ها گله مند هستند که نیاز به توجه و حل موضوع است.

وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت تامین پارکینگ بیمارستان ها گفت: پارکینگ در مرکز شهر مهم است و وجود بیمارستان ها در منطقه ۱۱ مورد توجه مردم و مسئولان است چرا که ارائه خدمات اهمیت ویژه ای دارد.

پیرهادی افزود: مطالبه دیگری که وجود دارد این است که منطقه تامین همراه‌سرا را بررسی و پیگیری کند و این خدمت به همراهان بیمارستان فارابی خدمتی ماندگار و خیر است.

همچنین در ادامه نشست نرگس معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: منطقه۱۱ منطقه خاصی است و بافت خاصی دارد که وجود نهادها و پردیس های حکومتی از جمله آنها است. همانطور که منطقه ظرفیت های ویژه ای دارد؛ چالش های خاص نیز دارد که نیاز به ورود جدی و تبدیل چالش به فرصت دارد.

معدنی پور در پایان تصریح کرد: اقدامات خوبی در ارتقای زیرساخت های معاونت اجتماعی انجام شده که در بازدید شاهد بودیم اما نیاز است که برنامه ریزی جدی برای موضوع پهنه رودکی شود تا از این فرصت بهره مناسب فرهنگی در راستای سیاست های فرهنگی و اجتماعی برده شود.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 40843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =