آبشویی شبانه درختان سطح منطقه ۱۷ جهت کنترل آفات گیاهی

سیفی گفت: با توجه به افزایش گرما و به تبع آن شیوع آفات گیاهی، پایش کنترل عوامل خسارت زا با آب شویی ۶ هزار و ۹۶۵ اصله درخت سطح منطقه آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، رضا سیفی سرپرست شهرداری منطقه با اشاره به آب شویی درختان سطح منطقه، گفت: با توجه به افزایش گرما و به تبع آن شیوع آفات گیاهی، پایش کنترل عوامل خسارت زا با آب شویی ۶ هزار و ۹۶۵ اصله درخت سطح منطقه آغاز شده است.

سیفی افزود: این اقدام در راستای حفظ و نگهداری فصای سبز و کنترل عوامل خسارت زا به طور مستمر و شبانه با ادوات مکانیزه مناسب انجام می شود که با تشدید گرما، دفعات این اقدام بیشتر می شود.

سرپرست شهرداری منطقه با بیان اینکه کارشناس های مرکز تحقیقات و آموزش و مشاوره فضای سبز بر انجام صحیح این عملیات، نظارت های لازم را دارند، اظهار داشت: این عملیات علاوه بر آب شویی درختان غیرمثمر مثل زبان گنجشک، نارون، زیتون بر روی درختچه های زینتی از جمله خرزهره، ختمی و انار نیز انجام می شود.

وی گفت: این عملیات به منظور جلوگیری از آفات کنه، پسیل زیتون، انواع شته و شپشک ها و سفید بالک به همراه صابون حشره کش گیاهی پالیزین که سازگار با محیط زیست است، انجام می شود.

همچنین؛ مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ آماده پاسخگویی حضوری به شهروندان  در خصوص دفع آفات گیاهان آپارتمانی، باغی و زراعی است؛ شهروندان محترم می توانند به بوستان سلامت واقع در خیابان مسجد، کوچه قره داغی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 40981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =