صدور کارنامه محیط زیستی مناطق ٢٢ گانه برای اولین بار

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پنجمین هفته «چهارشنبه های محیط زیستی» از وضعیت محیط زیست منطقه ۶ بازدید و از صدور کارنامه ارزیابی محیط زیستی نواحی، مناطق٢٢ گانه برای اولین بار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار "حلیا سادات حسینی" در نظارت ستادی پایش و شناسایی آلاینده ها در منطقه ۶ اعلام کرد نظارت ستادی پایش و شناسایی آلاینده ها برای ما بسیار مهم است و با توجه به اینکه بحث مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم در منطقه ۶ است، گفت:طبق اسناد بالا دستی در حوزه محیط زیست یکی از آیتم های اصلی که باعث جاماندن منطقه ۶ از کاروان محیط زیستی شهرداری شده بحث مدیریت سبز است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار؛ توجه جدی و نظارت معاینه فنی موتور خانه ها طبق قانون هوای پاک در دستور کار قرار دارد و سیستم‌های هوشمند سرمایشی و گرمایشی در سطح منطقه به دلیل اهمیت مصرف انرژی باید اورهال شوند.

"حلیا سادات حسینی" از شهرداران نواحی خواست که با نگاه جدی تر به محیط زیست، تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر را رصد کنند همچنین تعمیر و نگه داشت تجهیزات خورشیدی را جز الویت های کاری خود قرار دهند.

حسینی دلیل انتخاب ساختمان سوله پسماند جهت احداث نیروگاه خورشیدی را پرمصرف بودن ساختمان عنوان کرد و گفت ما باید در آینده شاهد کاهش مصرف و ارائه گزارش از سوی محیط زیست منطقه باشیم و در صورت عدم بازدهی مناسب از نیروگاه و نگه‌داشت تجهیزات شاهد جمع آوری آن خواهیم بود چرا که رسالت ما کاهش مصرف و استفاده صحیح از انرژی های تجدیدپذیر است و صرفا هزینه کردن برای احداث نیروگاههای بدون بازده، هدر دادن بیت المال می باشد.

وی در پایان اشاره کرد: پیرو دستور العمل و اسناد بالا دستی ما برای اولین بار شاخص های پایش محیط زیستی را از حالت کیفی به حالت کمی در آورده و امتیاز دهی طبق فرمول و جدول بندی توسط کارشناسان اداره کل صورت می گیرد و امید است که به سمتی برویم که در آینده برای نواحی هم، کارنامه محیط زستی صادر کنیم.

در این بازدید میدانی از تصفیه خانه پارک ساعی، ایستگاه میانی سوله پسماند، اسکان کارگری، نیروگاه خورشیدی سوله پسماند، کارواش بیهقی و آب انبار پارک صبا بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 41006

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =