۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 41028

بابایی:

در مورد قطع درختان در منطقه یک باید قوه قضاییه پاسخگو باشد

چون حکم قاضی بوده، شهرداری کاری نمی‌توانسته انجام دهد
در مورد قطع درختان در منطقه یک باید قوه قضاییه پاسخگو باشد

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به اعتقاد بنده قطع درختان در منطقه یک خلاف ضوابط قانونی است و قوه قضاییه باید درخصوص رأی قاضی به قطع درختان پاسخگو باشد.

مهدی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به قطع درختان یک بوستان در منطقه یک طی روزهای گذشته، اظهار کرد: با توجه به اینکه قطع درختان در این بوستان با رأی قاضی همراه بوده و حکم داشته، شهرداری نمی‌توانسته کاری انجام دهد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خلأ قانونی در رابطه با قطع اشجار وجود دارد و اعمال جرائم به تنهایی ابزار پیشگیرانه مناسبی برای جلوگیری از درختان است یا خیر، تصریح کرد: در این خصوص قانون وجود دارد و اگر قاضی تشخیص دهد که قطع درختان عامدانه بوده، فرد خاطی هم به پرداخت جریمه و هم به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که برخی حبس را به جریمه تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه رأی جمع‌آوری درختان در منطقه یک غیرقانونی است، یادآور شد: سؤال ما این است که حتی اگر بنابر جابجایی درختان بود، آیا باید در فصل تابستان انجام می‌شد؟ و اگر قرار بر این بود که درختان جابجا شوند چرا با بیل مکانیکی و لودر نسبت به قطع اقدام شده است؟

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به اعتقاد بنده این رأی بر خلاف ضوابط قانونی است و قوه قضاییه باید پاسخگو باشد که این رأی که قاضی صادر کرده چه مبنای قانونی دارد.

گفتنی است مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا ضمن انتقاد به قطع درختان در منطقه یک، از ارسال نامه به قوه قضاییه و دادستانی کل کشور برای جلوگیری از قطع درختان خبر داد.

پیش از این در جلسه یکصد و چهل و نهم شورا در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه امسال اعضای شورا نسبت به صدور حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه اعتراض و انتقاد کردند و حالا به رغم تلاش های شهرداری تهران، درختان این بوستان با رأی قاضی قطع و گفته شده که نهال جایگزین این درختان خواهد شد که به گفته مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، کاشت دوباره یک ترکه به جای درخت کهنسال، اقدامی ملانصرالدینی است.

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 41028

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =