حناچی: ترافیک بازگشایی مدارس در مقایسه با سالهای قبل کمتر بود

شهر: شهردار تهران از تشکیل کارگروه های ایمن سازی مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در مناطق خبر داد و ممنوعیت حفاری در معابر نزدیک و ایمن سازی این معابر برای تردد دانش آموزان را از اولویت های این کارگروه ها دانست.

به گزارش خبرنگار شهر ، پیروز حناچی شهردار تهران صبح شنبه-۱۵ شهریور- در ستاد کنترل و نظارت ترافیکی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید حضور یافت.

حناچی با اشاره به آغاز زودهنگام سال تحصیلی به دلیل شرایط کرونایی کشور گفت : معمولاً با بازگشایی مدارس ۳۰ درصد به حجم ترافیکی صبحگاهی شهر اضافه می شود اما امسال با توجه به اینکه بخشی از کلاس ها به صورت غیر حضوری برگزار می شود از حجم ترافیکی کمتری در سطح شهر برخورداریم. با این حال تمامی بخش های مربوط به کنترل ترافیک آمادگی لازم را دارند و  باید تمامی شهرداران مناطق با تشکیل کارگروه های ایمن سازی مدارس تمام تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی تردد دانش آموزان را بیاندیشند تا خانواده ها در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

او افزود:  ایمن سازی معابر تردد دانش آموزان  مدارس در اولویت قرار دارد و لازم است در مدارسی که حضور دانش آموزان موجب گره‌های ترافیکی می شود مساله  بررسی شود.

 شهردار ادامه داد: نظارت بر فعالیت سرویس‌های حمل و نقل مدارس و ارائه خدمات به کودکان استثنایی از وظایفی است که باید انجام شود. ایمن سازی معابر  دانش آموزی و مناسب سازی مسیر حرکت عابران در این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین تا یک ماه آینده در هیچکدام از معابر اصلی حفاری گسترده صورت نخواهد گرفت تا دانش آموزان و خانواده‌هایشان به راحتی در مسیر تردد کنند.

به گفته حناچی همچنین شهرداران مناطق موظفند به مدارس برای اجرای پروتکل های بهداشتی کمک کنند.

 در این مراسم مدیریت های مختلف حوزه کنترل ترافیک گزارشی از فعالیت ها و برنامه های مربوط ارائه کردند.

جابجایی دانش آموزان با اتوبوسها با مدرسه

شهردار تهران در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: همکاران شهرداری همه تمهیدات لازم را برای تردد بدون مشکل دانش آموزان و والدین آنها اندیشیده اند و تلاش می شود معابر شهری بویژه آنهایی که منتهی به مراکز آموزشی می شوند با کمترین مشکل مواجه شوند.
او افزود: برای ثبت نام از رانندگان سرویس های مدارس هم تمهیدات خوبی اندیشیده شد؛ امسال این ثبت نام ها غیر حضوری انجام شد. 

به گفته او همچنین اتوبوس هایی با آرم مدارس در مسیرهای اصلی دانش آموزان را جابجا میکنند.
حناچی افزود: به طور معمول هر سال چند هفته طول می کشد تا شهر شرایط خود را با وضعیت جدید ناشی از آغاز سال تحصیلی انطباق دهد.
 

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 4105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =