شهر جهانی کودک به مساحت ۱۶ هزار مترمربع در پایتخت افتتاح خواهد شد

رییس سازمان نوسازی شهر تهران گفت:شهر جهانی کودک، پروژه‌ای فرا شهری است که دارای امکانات کم‌نظیر و بی‌نظیری بوده و خدمات ویژه‌ای به گروه سنی کودک و نوجوان ارائه می‌کند.

به گزارش شهر، مهدی هدایت رییس سازمان نوسازی شهر تهران اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه همکاری مشترکی که سال گذشته میان سازمان نوسازی شهر تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی خدماتی کودکان و نوجوانان نوشته شده است، قرار است یک پروژه بزرگ مقیاس تحت عنوان «شهر جهانی کودک» در محدوده منطقه دو تهران اجرا شود.

وی بیان کرد: شهر جهانی کودک، پروژه‌ای فرا شهری است که دارای امکانات کم‌نظیر و بی‌نظیری بوده و خدمات ویژه‌ای به گروه سنی کودک و نوجوان ارائه می‌کند. این پروژه در محدوده یک زمین ۱۶ هزار مترمربعی متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محله شهرک غرب تهران، به عنوان پروژه شهر جهانی کودک اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این باره افزود: این پروژه با معماری فاخر ایرانی ـ اسلامی قرار است تمام خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان را ارائه دهد.

پوستر شهر جهانی کودک

هدایت اضافه کرد: گفتنی است، شهر جهانی کودک از بخش‌های مختلفی مثل شهربازی، بازارچه کودک، کافه و رستوران، شهر آب، شهر علم، شهر تکامل، شهرمشاغل، شهر سازندگی، شهر رباتیک و... تشکیل شده که در نوع خود مجموعه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در فضای باز این مجموعه نیز یک عرصه به نام کاخ کودک، باغ بازی های اقوام و باغ ایرانی منظور شده است و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 41081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =