۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 4117

دورخیز شهر آفتاب برای ایجاد پایانه صادراتی

شهر آفتاب به یکی از ظرفیت‌های بازرگانی و صادراتی کشور تبدیل می شود
دورخیز شهر آفتاب برای ایجاد پایانه صادراتی

شهر: در صورت ایجاد پایانه صادراتی در شهر آفتاب، از یک طرف توسعه صادرات کشور تسهیل می‌شود و از طرف دیگر، تجار و بازرگانان داخلی کشور در یک تعامل و گفتگوی دو جانبه و همینطور با بازرگانان خارجی می‌توانند در بازارهای هدف نسبت به توسعه صادرات اقدام کنند.

محمدرئوف قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهر آفتاب در گفتگو با خبرنگار شهر، از انجام مذاکرات با کنفدراسیون صادرات کشور و همینطور اعضای اتاق بازرگانی ایران خبر داد و افزود: بر اساس مذاکرات شهر آفتاب با بخش خصوصی، بر همکاری کاملا هماهنگ شده و برنامه‌ریزی شده میان نمایشگاه شهر آفتاب و اتاق ایران تاکید و همین امر منجر به امضای تفاهم نامه میان دو طرف شد.

به گفته او؛ کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی ایران، در حال ارزیابی نمایشگاه شهر آفتاب و عقد قرارداد برای برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای توسعه صادراتی کشور است و در آینده‌ای نزدیک و با یک همکاری جدی میان پارلمان بخش تخصصی نمایشگاه شهر آفتاب، این نمایشگاه به یکی از ظرفیت‌های بازرگانی و صادراتی کشور تبدیل خواهد شد.

قادری با تاکید بر لزوم ایجاد پایانه صادراتی در نمایشگاه شهرآفتاب، گفت: در صورت ایجاد پایانه صادراتی در شهر آفتاب، از یک طرف توسعه صادرات کشور تسهیل می‌شود و از طرف دیگر، تجار و بازرگانان داخلی کشور در یک تعامل و گفتگوی دو جانبه و همینطور با بازرگانان خارج از کشور می‌توانند در بازارهای هدف نسبت به توسعه صادرات اقدام کنند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، ادامه داد: شهر آفتاب با ۴۰۰ هکتار زمین که تنها ۱۳۸ هکتار آن برای برگزاری نمایشگاه ها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد توانایی برپایی پایانه صادراتی و استقرار سازمان ها و نهادهای قانونی در آن را دارد که این موضوع نیز با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.

قادری معتقد است: برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور راهی  به غیر از توسعه اقتصادی و صادرات وجود ندارد، در گذشته عموما کشور وابسته به درآمدهای نفتی بوده و همین درآمدهای نفتی سبب شده تا دیگر ظرفیت‌های کشور نادیده گرفته شود. تحریم‌ها با وجود همه محدودیت‌هایی که ایجاد کرده مواهبی هم داشته که یکی از آنها این بود که فعالان اقتصادی و سیاست‌گذاران دولتی به سمت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و به صفر رسیدن آن و ایجاد منابع درآمدی غیر از نفت باشند. اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دارند که می‌تواند در موضوع توسعه صادرات کشور و از طریق ایجاد پایانه صادراتی به صورت جدی وورد پیدا کنند.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 4117

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =