فرصتی برای اخذ پروانه توسط مالکان در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از تعیین تکلیف ساختمان‌هایی که رای پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰قانون شهرداری ها صادر شد، خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه با اشاره به نحوه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای آرای اجرا کمیسیون‌های ماده صد برابر با دستورالعمل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در خصوص بند (ت) ذیل تبصره ششم ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، کلیه مالکانی که املاک آن‌ها دارای آرای ماده صد تا پایان سال ۱۴۰۰ است می‌توانند برای تعیین تکلیف وضعیت تخلف ملک برابر مفاد دستورالعمل یادشده به حوزه معاونت شهرسازی و معماری منطقه مراجعه کنند.

وی افزود: پرونده مالکان بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در منطقه ۱۳ احصا و رصد شده و اقدامات لازم در این خصوص اجرائی شده است.

محمدهادی علی احمدی افزود: چنانچه ساخت‌وساز انجام شده، بر خلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده است ولیکن شهرداری، آن مستحدثات را از نظر اصول سه‌گانه فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید کند، مالک موظف است علاوه بر عوارض صدور پروانه نسبت به واریز بخش پرداخت ‌نشده تا پایان دی ۱۴۰۲ مطابق برگه پرداخت صادرشده به حساب شهرداری اقدام کند.

شهردار منطقه ۱۳ با تاکید بر اینکه شهرداری موظف است تمام وجوه حاصل را فقط برای توسعه حمل‌ونقل عمومی در آن شهر هزینه کرده و گزارش جزئیات درآمدی و هزینه کرد آن را به‌طور ماهانه به وزارت کشور اعلام کنند، گفت: احکام صادرشده قطعی مبنی بر قلع‌وقمع با تأیید شهرداری، با رعایت مفاد این قسمت به واریز نقدی عوارض تبدیل خواهد شد و در صورت واریز نشدن نقدی و صددرصدی عوارض و جریمه تا دی‌ماه ۱۴۰۲ دوباره به حکم نخست بازمی‌گردد.

محمدهادی علی احمدی بیان کرد: در این تبصره قانونی پنج استثنا شامل تجاوز به معابر، تجاوز به املاک مجاور، پیش آمدی غیرمجاز در گذرها، تغییر کاربری باغات و تغییر کاربری فضای سبز وجود دارد که آن‌ها مشمول جریمه و بهره‌مندی از این قانون نمی‌شود.

شهروندانی که ملک آنان شامل این قانون می‌شود می‌توانند برای ثبت درخواست به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۳  و یا نزدیک‌ترین ناحیه محل سکونت خود مراجعه کنند.

شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: تشکیل جلسه با شهرداران نواحی، مدیران ادارات و نصب بنر در ساختمان‌های ستادی، نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک شهر، صدور اخطاریه برای مالکان املاک و اخذ درخواست از مالک در قالب فرم تعهد تثبیت از اقدامات شهرداری منطقه ۱۳ در خصوص تعیین تکلیف آرای صادره از کمیسیون ماده صد است.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 41178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =