بیش از ۲ هزار فرد دارای معلولیت منطقه۱۴ از برنامه‌های اجتماع محور بهره مند می‌شوند

فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی، سلامت محور، ورزشی، آموزش توانمندسازی تا مناسب‌سازی معابر و سرانه های عمومی با استفاده از ظرفیت افراد دارای معلولیت در منطقه۱۴ اجرا می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، محمد حسین شیخ سفلی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به تشکیل کارگروه افراد دارای معلولیت شهر تهران که با هدف توانمند سازی و مشارکت اجتماعی این قشر خاص در مدیریت شهر و برنامه‌های سلامت محور به میزبانی منطقه۱۴ محقق شد، گفت:  بیش از ۴ هزار نفر از شهروندان دارای معلولیت در دارالمومنین تهران ساکن هستند که طی برنامه ریزی صورت گرفته می‌توانند از فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و خدمات سلامت محور که با محوریت  کانون‌های فعال در محلات۲۱گانه منطقه  برگزار می‌شود، بهره مند شوند.

برنامه‌ریزی برای افزایش توانمندی افراد دارای معلولیت برای فعالیت این افراد در راهبری کانون های محله‌ای تا مشارکت در مدیریت شهر از موارد مورد تاکید در این کار گروه تخصصی بود که به گفته شیخ سفلی در منطقه ۱۴ ویژه توانمند سازی اعضای کانون ها اجرایی می‌شود.

 وی با اشاره به مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت منطقه و اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲هزار شهروند دارای معلولیت و اعضای کانون محلات از برنامه های متنوع  ورزشی، فرهنگی، هنری، آموزشی و خدمات سلامت محور بهره مند شده اند، از اهتمام منطقه ۱۴برای استفاده از ظرفیت کانون‌های افراد دارای معلولیت در اجرای برنامه‌های پیش رو و راهبری کانون ها  توسط این اقشار  خبرداد.

همچنین؛ با حضور معاون ارتقای سواد سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران، از دبیران کانون های  افراد دارای معلولیت پایتخت تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 41217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =