مجموعه شهر آفتاب به بزرگ‌ترین پارک بین‌المللی فناوری تبدیل می‌شود/ تفاهم‌ با نمایشگاه ‌بین‌المللی تهران برای همکاری‌های مشترک

مدیرعامل شهر آفتاب از تبدیل این مجموعه نمایشگاهی به هاب بین‌المللی پارک فناوری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ عباس تقدسی نژاد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز -چهارشنبه ۲۵ مرداد- برگزار شد، گفت: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به هاب بین المللی پارک فناوری کشور تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نمایشگاهی مسیر طولانی ای را طی کرده ایم تا به نقطه کنونی رسیده ایم، افزود: در این مدتی که در نمایشگاه شهر آفتاب حضور دارم سعی کردم که مشکلات پیش رو را برداشته و در راستای تعالی جایگاه این نمایشگاه اقدام کنم.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب ادامه داد: هم نمایشگاه شهر آفتاب و هم نمایشگاه سئول سرمایه جمهوری اسلامی اند، ۳۰۰ هزار شغل بطور مستقیم و غیر مستقیم در اینجا ایجاد شده است. به عنوان مثال روز گذشته در همایشی شرکت کردم که نشان داد سود صنعت نمایشگاهی ما تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و این نشان می‌دهد که ما هنوز نتوانستیم به سمتی برویم تا به جایگاه اصلی نمایشگاه داری برسیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید از حالت برگزاری نمایشگاه‌های سنتی به سمت هوشمندسازی و استفاده از روش‌های نوین برویم، بیان کرد: استارت آپ‌ها و بخش‌های نوآورانه پیشرفت کرده اما این بخش مغفول مانده و ما باید به این صنعت توجه کنیم. بر همین اساس، شهر آفتاب می‌تواند پیشتاز حضور شرکت‌های نوآورانه و استارت‌آپ در کشور باشد.

تقدسی نژاد با بیان اینکه در حوزه بازارسازی نمایشگاه‌ شهر آفتاب می‌تواند نقش مهمی ایفا کند، یادآور شد: ما معتقدیم نمایشگاه‌ها باید ۳۶۰ روز و ۳۶۰ درجه باشند به گونه‌ای که مرکز دائمی تجاری برای بازاریابی تجاری در حوزه تولید برنامه ریزی شود. زمین‌های زیادی در مجموعه شهر آفتاب است که می‌توان این مرکز دائمی را در آن ها ایجاد کرد.

وی همچنین با اعلام خبر انعقاد تفاهم بین نمایشگاه بین‌المللی آفتاب، هاب فناوری ایران، وزارت علوم و سازمان پژوهش‌ها، تاکید کرد: از این تفاهم‌نامه هفته آینده رونمایی می‌شود و قرار شده که مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب، شمس آباد، فرودگاه امام و مرکز پژوهش‌های وزارت علوم به عنوان هاب مرکزی بین‌المللی پارک‌های فناوری کشور معرفی شوند.

مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در ادامه با بیان اینکه اولین شورای راهبری شهر آفتاب نیز با حضور متخصصان و نخبگان حوزه‌های مختلف تشکیل شده است، گفت: این شورا نقش سیاستگذاری در عرصه نمایشگاهی دارد.

وی همچنین از تفاهم با نمایشگاه بین‌المللی تهران خبر داد و افزود: فصل مشترکی در این خصوص آغاز خواهد شد و توافقی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها، جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های تکراری و یا کاهش حضور غیر دوستانه افرادی که فقط باعث افزایش شکاف‌ها بین دو مجموعه می‌شوند، شدیم و معتقدیم که نمایشگاه شهر آفتاب و سئول هر دو سرمایه‌های کشور هستند.

بر اساس این گزارش، گودرزی مدیر اجرایی سومین نمایشگاه صنعت ابزارآلات و ماشین آلات و تجهیزات وابسته هم با بیان اینکه این نمایشگاه ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور در فضای ۲۰ هزار متری نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود، گفت: در این نمایشگاه زنجیره‌های بزرگ تامین ابزارآلات صنعتی، برقی و دستی حضور دارند و به جرات می‌توانیم بگوییم که این نمایشگاه زنجیره کاملی برای تامین مایحتاج کارخانه‌ها است و تمام بزرگان حوزه ابزار در این نمایشگاه حضور دارند که به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 41225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =