تداوم اجرای طرح «من شهردارم» برای تدوین بودجه سال آینده

مدیرکل حوزه شهردار تهران گفت: تداوم طرح «من شهردارم» برای تدوین بودجه سال آینده پایتخت، در دستور کار شهرداری تهران است.

به گزارش خبرنگار شهر، عصر امروز -۲۵مرداد ۱۴۰۲- نشست مشترک مدیران مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با مدیرکل حوزه شهردار تهران برگزار شد.

سجاد محمدعلی نژاد در ابتدای این نشست با تأکید بر رویکرد مدیریت شهری در مشارکت دادن مردم در اداره شهر، بیان داشت: مردمی‌سازی مدیریت شهری و محور قرار گرفتن شهروندان برای اجرای برنامه‌های کلان ضروری است. یکی از پروژه‌های مهم و کلان شهرداری تهران در این حوزه که با همت عالی بخش‌های مختلف شهری از جمله مرکز ارتباطات برگزار شد، طرح «من شهردارم» بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مشارکت مردم در انتخاب پروژه‌های کوچک‌مقیاس در سطوح محلات موجبات مشارکت شهروندان در عمران و آبادی شهر و استفاده هرچه بیشتر از آرا و نظرات آنها را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل حوزه شهردار تهران در ادامه افزود: تداوم طرح «من شهردارم» برای تدوین بودجه سال آینده پایتخت، در دستور کار شهرداری تهران است. در مدل جدید در مقایسه با سال گذشته، پروژه‌های پیشنهادی کوچک‌مقیاس شهروندان برای توسعه محلات مختلف شهر جمع‌آوری خواهد شد.

ضرورت اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های منتخب سال گذشته 

محمدعلی نژاد با یادآوری مشارکت ۳۵۰هزار نفری شهروندان در نخستین دوره طرح «من شهردارم» در سال گذشته، تأکید کرد: اطلاع مردم از آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های منتخب سال گذشته ضروری است. در همین راستا لازم است به صورت منظم به مشارکت‌کنندگان در طرح و عموم شهروندان اطلاع‌رسانی کرد.

اجرای کمپین با هدف نظرسنجی درباره شیوه نوسازی تاکسی‌ها و انتخاب خودرو برقی مناسب


وی با اشاره به عزم اساسی مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با طراحی یک کمپین، آرای عمومی را برای شیوه نوسازی خودروهای تاکسی و انتخاب گزینه‌های مناسب برای خودروهای برقی فراهم کنیم.

انتخاب شهردار به‌عنوان نماینده ویژه رییس‌جمهور جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری



مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان آنکه شهردار تهران به‌عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در حوزه آسیب‌های اجتماعی منصوب شده است، اضافه کرد: این تجربه می‌تواند به‌عنوان اقدامی برای تحقق «مدیریت یکپارچه» شهری قلمداد شود.

رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی مردم است


محمدعلی نژاد تأکید کرد: البته رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی بدون فرهنگ‌سازی و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست. اینجا دقیقاً نکته‌ای است که باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای و ارتباطاتی مرکز ارتباطات استفاده کرد.

اولویت مدیریت شهری امیدآفرینی برای مردم با افتتاح منظم کلان پروژه‌هاست

مشاور شهردار تهران ضمن برشمردن پروژه‌های کلان و اولویت‌دار شهرداری تهران در سال جاری بر حوزه‌های فنی و عمران، حمل و نقل، خدمات شهری و هوشمندسازی تاکید کرد و گفت: اولویت مدیریت شهری، افتتاح منظم و دوره‌ای پروژه‌های کلان با هدف ارایه خدمات مطلوب و امیدآفرینی برای مردم پایتخت است.

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر: 41236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =