رونمایی از اپلیکیشن طرح «نوماند»؛ به‌زودی

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از رونمایی از اپلیکیشنی خبر داد که ضمن ترغیب شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، خدمات مفیدی به آنان ارائه می‌دهد.

حسین شهابی، معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در مورد تفکیک زباله اظهار کرد: تفکیک زباله چند شاخص دارد. اگر شهروند تفکیک را انجام دهد و به مراکز پسماند خشک ما تحویل دهد و در عوض آن خدمات دریافت کنند، کار نظافت و جمع‌آوری راحت‌تر می‌شود.در منطقه ۱۰ در ازای تحویل پسماند خشک تخفیف بیمه(بیمه‌ماند) و در منطقه ۱۹ کارواش رایگان انجام می‌شود. در اغلب مناطق غرف گلماند راه‌اندازی شده و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماند خشک تفکیک شده گل و گلدان دریافت کنند.

وی افزود: یک طرح جدیدی را هم با عنوان طرح «نوماند» در دست برنامه‌ریزی و اجرا داریم که یک اپلیکیشن است که در گوشی نصب شده و شهروندان از طریق آن درخواست می‌دهند که شهرداری زباله ما را تحویل بگیرد. در این سیستم یک بازه زمانی برای کاربر گذاشته ایم که مشخص می‌کند در چه زمانی و چه محلی پسماند را از آنها تحویل بگیریم. شهروند در ازای تحویل زباله ارزشمند حسابش در سامانه «شهرزاد» شارژ شده که می‌تواند برای تهیه بلیط اتوبوس، مترو، عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک و... از آن استفاده کند.

حسین شهابی در توضیح بیشتر گفت: این اپلیکیشن روش تحویل پسماند را راحت کرده است و دیگر لازم نیست شهروندان حضوراً به غرفه‌ها مراجعه کنند و امیدواریم که باعث مشارکت بیشتر مردم در این امر شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهر تهران زباله‌گردها هستند، افزود: این افراد برای جمع‌آوری پسماند ارزشمند بر سر مخازن می‌روند اما اگر تفکیک این زباله از قبل انجام گیرد و به مراکز مجاز تحویل داده شود، دیگر در مخازن پسماند ارزشمندی نمی‌ماند که زباله گرد بخواهد بردارد  و در نتیجه مافیا زباله و شکل زشت زباله‌گردی در تهران جمع می‌شود. علاوه بر این پسماند به چرخه تولید برگشته و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
 

انتهای پیام/

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: 41268

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =