سامانه بودجه‌ریزی مشارکتی طراحی می‌شود

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از طراحی سامانه جدید توسط سازمان فاوا شهرداری تهران برای نظرخواهی از شهروندان در اجرای پروژه‌ها و عملیاتی شدن بودجه‌ریزی مشارکتی خبر داد.

میثم مظفر در گفت و گو با خبرنگار شهر، در رابطه با اجرای طرح‌های توسعه محلی در پایتخت اظهار کرد: رویکرد طرح رصد و «من شهردارم» یک رویکرد واحد است و این رویکرد، عملیاتی شدن بودجه‌ریزی مشارکتی و اعمال نظرات شهروندان در اجرای پروژه‌های شهری است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: ما به سمتی می‌رویم که سامانه‌ای طراحی شود تا به صورت آی‌تی بیس، شهروندان بتوانند پیشنهادات خود را مطرح و پروژه‌های مورد نظرشان را در سامانه ثبت کنند.

وی در ادامه یادآور شد: سامانه مورد نظر بیش از اینکه یک سامانه جمع‌سپاری و بودجه‌ریزی مشارکتی باشد، بیشتر قالب نظرخواهی از شهروندان را داشت؛ در سامانه جدید که بودجه‌ریزی مشارکتی را دنبال می‌کند و با همکاری کمیته بودجه شورا و معاونت توسعه و برنامه ریزی شهرداری و توسط سازمان فاوا در حال طراحی است، زمینه‌ای فراهم می‌شود تا در سال آینده در اجرای پروژه‌های توسعه محلی به صورت شفاف‌تر و مناسب‌تر نظرات شهروندان را در مورد بودجه و طرح‌ها دریافت کنیم.

مظفر با بیان اینکه در قالب طرح رصد ۲ بازدیدهایی را از سطح مناطق انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: برخی مناطق عملکرد بسیار خوبی در اجرای طرح‌های توسعه محلی و افزایش درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما مناطقی نیز بودند که عملکرد چندان مطلوبی نداشتند.

وی با اعلام اینکه پروژه‌های سال ۱۴۰۲ نیز در طرح رصد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: برخی مناطق همت خود را به کار گرفتند و برای تمام پروژه‌ها، مناقصات، کفایت اسناد، ابلاغ به پیمانکار و انتخاب آن را انجام دادند و از تیرماه اقدامات اجرایی را آغاز کردند.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: منطقه‌ای که در ماه‌های ابتدایی پیمانکار انتخاب و عملیات عمرانی را آغاز کرده، نویدبخش این است که تا پایان سال پیشرفت فیزیکی خوبی در اجرای طرح‌ها خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه برخی مناطق هنوز در این زمینه عقب هستند، اظهار کرد: نگرانی ما از این بابت است که هنوز کفایت اسناد، فراخوان و انعقاد قرارداد را در برخی پروژه‌ها انجام نداده‌اند و نیازمند این است که سریعتر اقدام کنند؛ به دنبال این هستیم که پس از پایان ۶ ماه ابتدایی امسال، گزارش ۶ ماهه از عملکرد مناطق در اجرای پروژه‌های توسعه محلی را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 41289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =