راه اندازی دو ایستگاه شارژ خودروهای برقی در منطقه ۹

همزمان با هفته دولت، امکان شارژ خودروهای برقی در میدان و خیابان آزادی فراهم می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در راستای رویکرد مدیریت ارشد شهری در خصوص کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی، جایگزینی تدریجی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس و تاکسی) با خودروهای برقی در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی افزود: به این منظور و پیرو عقد قرارداد، ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران، با مبادله تفاهم نامه ای فیمابین شهرداری تهران و وزارت صمت مقرر شده به منظور تامین و توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران، ۷۳ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در ۷۳ نقطه تهران انجام شود.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: این ایستگاه ها شامل ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که توسط شرکت مکو نصب و راه اندازی می شود.

مرتضوی در ادامه توضیح داد: در فاز اول نسبت به نصب و راه اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ در ۱۵ نقطه تهران همزمان با هفته دولت اقدام می شود که براساس اولویت بندی و جانمایی صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹، دو ایستگاه شارژ احداثی در فاز اول، در منطقه ۹ نصب و راه اندازی خواهد شد.

مرتضوی یادآور شد: در حال حاضر یک ایستگاه در ضلع شمالی رینگ داخلی میدان آزادی و دیگری در ابتدای خیابان آزادی مقابل بانک شهر جانمایی و احداث می شود که هر کدام از این دو ایستگاه مجهز به یک شارژر DC (شارژ سریع) و ۴ عدد  شارژر AC خواهند بود.

لازم به ذکر است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این پروژه همزمان با هفته دولت (۲ الی ۸ شهریور) به بهره برداری خواهد رسید تا مالکین خودروهای هیبریدی بتوانند در این مکان ها باتری اتومبیل خود را شارژ کنند. همچنین تا پایان سال با اجرایی شدن فازهای دوم و سوم، جمعاً ۵۰۰۰ عدد شارژر خودروی برقی در شهر تهران نصب می شود.
 

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 41333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =