مجروح شدن مامور شهرداری منطقه 16 در حین انجام ماموریت

شهر: مامور معبربان شهرداری ناحیه 1 در حین انجام ماموریت جهت بازدید و جلوگیری از تخلفات ساختمانی، با حمله مالک ساختمان و همراهانش مجروح شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16، مامور شهربان ناحیه 1 در حین گشت‌زنی در معابر منطقه با تخلف ساختمانی در یکی از معابر ناحیه یک که مالک آن قبلا نیز اقدام به انجام تخلف کرده و از شهرداری تذکر دریافت کرده بود، مواجه شد که پس از تذکر دوباره به مالک ساختمان، با حمله وی و همراهانش مصدوم شد.
پیمان پورنصر شهردار منطقه 16 به اتفاق شهردار ناحیه یک ، مدیر روابط عمومی منطقه و با هدف دلجویی از این مامور وظیفه شناس با او دیدار کرد.
او با تاکید بر لزوم برقراری انضباط شهری و پیشگیری از قانون شکنی، افزود: ایجاد سدمعبر و یا هر اقدام دیگری، جرم است و در ساخت و سازهایی هم که با اخذ پروانه ساخت نیز صورت می‌پذیرد بعضاً مالکان از حدود پروانه، پا را فراتر نهاده و خارج از ضوابط مربوط مبادرت به احداث بنای مازاد بر پروانه می‌کنند که در این رهگذر نقش شهرداری‌ها به عنوان اصلی‌ترین محور مقابله با این قبیل تخلفات ساختمانی نمود بیشتری خواهد داشت.
شهردار منطقه 16 افزود: جلوگیری از ساخت ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده شهر بر عهده شهرداری هاست، طبق ماده یک قانون «تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها» اجرای طرح‌های عمرانی از جمله احداث و توسعه معابر، تامین خدمات شهری و تاسیسات زیربنایی و کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسیسات و سایر اقدامات مربوط به توسعه و عمران در داخل محدوده شهر بر عهده شهرداری هاست.
او در ادامه خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساختمان در محدوده شهر بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده و وظیفه شهرداری‌ها با رعایت مقررات ماده 55 و ماده 100 قانون شهرداری‌ها، صدور پروانه ساختمانی است، اما شهرداری‌ها در جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه در محدوده شهر نیز مجوزهای قانونی دارند که در ماده 100 قانون شهرداری‌ها مقرر شده است.
در پایان پورنصر از زحمات ایشان و همکاران زحمت کش شهربان و معبربان که بازوان اجرایی در برقراری نظم و انضباط شهری هستند تقدیر بعمل آورد و از حمایت های حقوقی در دفاع از حق آنان تاکید کرد.
 

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =