ساخت ۲۵۰۰ مترمربع مسیر سبز دوچرخه‌سواری

شهردار منطقه ۸ از ساخت ۲۵۰۰ متر مربع مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در خیابان جانبازان خبر داد و گفت: ایمنی در مسیر دوچرخه‌سواران از اولویت‌های مهم مدیریت شهری منطقه است.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، مهناز استقامتی شهردار این منطقه گفت: در راستای سیاست‌های مدیریت شهری درباره ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک و لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه‌سواران و عابران پیاده، عملیات ساخت اولین مسیر دوچرخه‌سواری تهران با آسفالت رنگی در منطقه ۸ اجرا شد.

شهردار منطقه ۸ افزود: فرهنگ‌سازی و جایگزینی حمل و نقل پاک به جای خودرو و ارتقای سلامت جامعه و شهروندان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

او گفت: ۲۵۰۰ متر مربع مسیر دوچرخه با آسفالت رنگی( قرمز اخرایی) در خیابان جانبازان از بزرگراه شهید باقری تا ابتدای خیابان دردشت، ساخته شده است.

استقامتی درباره پروژه‌ در دست ساخت این منطقه گفت: مسیر سبز، به طول ۵ کیلومتر، در خیابان دماوند، از سه‌راه تهرانپارس تا ابتدای خیابان سبلان در حال اجراست. در این طرح، پیاده‌روسازی بتنی و ایجاد مسیر دوچرخه با نوار سبز انجام می‌شود.

او گفت: با استفاده بیشتر از دوچرخه به جای خودروهای شخصی، شاهد شهری سالم‌تر با کمترین آلودگی خواهیم بود. در همین راستا نیز مسیر دوچه‌سواری را در سال جدید تا ۱۵۰۰۰ مترمربع افزایش می‌دهیم.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 4161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =