بهره‌مندی فرزندان زنان سرپرست خانوار از خدمات «انتخاب رشته دانشگاهی»

فرزندان زنان سرپرست خانوار و شهروندان کم‌برخوردار در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از خدمات «انتخاب رشته دانشگاهی» بهره‌مند شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران معاونت توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در راستای ماموریت و شرح وظایف خود، شرایط بهره‌مندی ۴۸ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار و شهروندان کم‌برخوردار از امکانات انتخاب رشته صحیح دانشگاهی را مهیا کرد.

بر اساس این گزارش،  با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری همزمان با اعلام نتایج کنکور دانشگاه‌ها و با همکاری موسسه جبهه بانوان انقلابی، کارگاه دو روزه‌ای با عنوان «انتخاب رشته کنکور سراسری» برای آن دسته ازفرزندان زنان سرپرست خانوار عضو سامانه و شهروندان کم‌برخوردار که مشمول انتخاب رشته دانشگاهی شده بودند، برگزار شد که ۱۱ پسر و ۳۷ دختر تحت پوشش در آن شرکت کردند. این رویداد، شامل برنامه‌هایی از جمله انتقال تجربه از افراد تحصیلکرده در هر رشته،  خودشناسی شغلی برای هر فرد و بررسی علاقه‌مندی‌ها، مشاوره عمومی و مشاوره فردی در نظر گرفته شده بود.

هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم

همچنین بنا بر ضرورت و انتخاب مسیر درست تحصیلی، معاونت توانمندسازی اداره کل امور زنان و خانواده برای ۷۶ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش، در دو روز متوالی کارگاه‌های «هدایت تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان پایه نهم جهت انتخاب آگاهانه در رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه ای برگزار کرد. ۴۶ نفر از دختران دانش آموز در روزهای ۲۲ و ۲۳ مردادماه و ۳۰ نفر از پسران دانش‌آموز در روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه با حضور در «باغ کتاب» برای ادامه مسیر تحصیلی خود مشاوره شدند. علاوه بر خدمات مشاوره، بازدید از «باغ علم نوجوان» و تخصیص بن‌های خرید کتاب و لوازم‌التحریر هم بخش دیگری از این برنامه بود.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 41705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =