از تردد ایمن و آسانتر دانش آموزان تا زیباتر شدن سیمای مدارس منطقه ۱۴

شهردار منطقه ۱۴ از احصاء مشکلات مدارس و محیط پیرامونی فضاهای آموزشی تا اجرای ده ها برنامه آموزش محور ویژه دانش آموزان این منطقه در آستانه سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، امیر یزدی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۹۰ مدرسه در منطقه با شروع مهر ماه که پذیرای بیش از ۷۰ هزار دانش آموز خواهند بود، گفت: در این راستا و به منظور احصاء مشکلات پیرامون این فضاهای آموزشی و رفاه بیشتر دانش آموزان کمیته‌هایی ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری با رویکرد استقبال از مهر تشکیل شده است.

یزدی با اشاره به اینکه این کمیته‌ها از جمله در قالب خط کشی، معبر، علائم ترافیکی، اصلاح هندسی، آشکار سازی معابر و... فعالیت دارند، افزود: به دلیل تغییر ترافیکی که در سطح محلات بدلیل بازگشایی مدارس، برنامه ریزی در حوزه ترافیک و حمل و نقل صورت گرفته تا با فعالیت هایی از جمله خط کشی‌های محوری، اصلاح هندسی تا بهسازی المان های ترافیکی و همیاری با پلیس راهور، علاوه بر باز شدن گره های ترافیکی، با روانسازی تقاطع ها و افزایش انضباط ترافیکی در محدوده مدارس، شرایط برای تردد آسانتر و ایمن تر دانش آموزان مهیا شود. موضوعات مربوط به رفع سدمعبر، زیباسازی، نصب المان های ترافیکی تا نونوار شدن فضای مدارس و معابر منتهی به فضاهای آموزشی شامل لکه گیری ها و آسفالت ریزی ها همچنین کمک به نوسازی و بهسازی فضای مدارس در همکاری با آموزش و پرورش از اهم کارهای در دستور کار حوزه عمران و خدمات شهری است که شهردار منطقه به آن اشاره کرد.

اجرای برنامه های آموزشی و اجتماع محور برای دانش آموزان و والدین از دیگر موارد مورد تاکید شهردار برای سال تحصیلی جدید است که در تعامل با سراهای محله و حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت می پذیرد.

یزدی همچنین از برگزاری دو رزمایش همدلی برای دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت در قالب تهیه سبد کالا و دانش آموزی خبرداد و گفت: دانش آموزان فرزندان ما هستند و حل مشکلات مادی و معنویشان جزء کارهای اساسی و موثر است، از این رو و با نگاه فرزند محوری برای کاهش دغدغه تحصیلی این قشر و در همیاری با نیکوکاران دارالمومنین تهران، با اهدای بسته های حمایتی و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی قدم بر می داریم.

وی با تاکید بر همیاری و تعامل نواحی ششگانه و مدیریت محلات با مدارس برای استقبال از ماه مهر یاداور شد: مردم و شهروندان میتوانند در طرح آماده سازی مدارس و محلات برای استقبال از مهر همیار شهرداری باشند و نقطه نظرات و موضوعات شهری مرتبط به دانش آموزان و مدارس را از طریق ۱۳۷ به شهرداری ارائه دهند.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 41742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =