استقرار نظام مدیریت سبز در ساختمان شهرداری منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ از استقرار نظام مدیریت سبز در ساختمان مرکزی شهرداری با هدف نگهداری منابع، بهبود کیفیت محیط فیزیکی و بهبود فرآیند جهت اخذ گواهینامه به دلیل دارا بودن شاخص ها و مولفه های زیست محیطی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اعلام این خبر گفت: جهان امروز دارای شرایطی است که نیازمند توجه هرچه بیشتر به محیط زیست و تدوین الگوی بهینه مصرف به منظور صرفه جویی است. در این میان پیشرو بودن سازمانها و نهادها و ارگانهای بزرگ از جمله  شهرداری‌ها در عرصه اصلاح الگوی مصرف و بکارگیری  مدیریت سبز امری ضروری است.

وی با اشاره به وجود شاخص ها و مولفه های مدیریت سبز در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۹ افزود: ساختمان مذکور مجهز به نیروگاه خورشیدی بوده که عمده موارد مربوط به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در آن رعایت شده است. ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۹ برخوردار از سیستم موتور خانه مرکزی، اتاق برق و ups بوده و پتانسیل استقرار سیستم مدیریت سبز در آن فراهم است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: مدیریت سبز در ساختمان مرکزی بر اساس شاخصهای مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند، مدیریت سوخت و سایل نقلیه، ساختمان ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگ سازی استقرار خواهد یافت که به منظور بررسی هرکدام از این شاخص ها یک کارگروه تخصصی در مبحث مربوطه تشکیل خواهد شد.

مرتضوی در ادامه یادآور شد: از جمله اقداماتی که در راستای پیاده سازی مدیریت سبز در ساختمان مرکزی انجام شده می توان به ارائه آموزشهای عمومی مدیریت سبز برای پرسنل و آموزشهای تخصصی تئوری و عملی ویژه اعضای کارگروهها با هدف ارتقاء آگاهی، دانش و حس مشارکت پذیری و تفکر محیط زیستی آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 41755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =