رفع خلاف ۶ بنا با مجموع ۵۵ طبقه و نمای ۱۸ ساختمان در منطقه ۱۹

در بیست و چهارمین عملیات مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه۱۹، طی بامداد امروز، ۶ ساختمان تخریب و نسبت به رفع خلاف از نمای ۱۸ ساختمان دیگر اقدام شد.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: در راستای ادامه عملیات رفع خلاف از ساخت و سازهای غیرمجاز ایجاد شده با اخذ دستور مقام قضایی در ناحیه ۳، پنج ساختمان فلزی ۴۶ طبقه و یک ساختمان بتنی ۹ طبقه تخریب شد. ضمن اینکه نمای کامل ۱۸ ساختمان نا ایمن و پر خطر در این محدوده رفع خلاف شد.

وی با اشاره به اینکه اغلب این ساختمان ها در اراضی موقوفه بوده و بدون مجوز احداث شده اند، افزود: در این محدوده سوداگران ضمن تضییع حقوق شهر و شهروندان اقدام به احداث بناهای ناایمن، بدون استحکام کافی و عدم رعایت اصول شهرسازی و معماری می کنند که خطرات زیادی را برای جان ساکنین در پی خواهد داشت.

رفع خلاف ۶ بنا با مجموع ۵۵ طبقه و نمای ۱۸ ساختمان در منطقه ۱۹

فرهادی با بیان اینکه بخش دیگری از این تخلفات به وجود فضاهای بی دفاع شهری و نفوذناپذیر در این محدوده مربوط می شود، ادامه داد: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز توسط این منطقه به منظور حفظ حقوق شهروندان با جدیت ادامه دارد. در همین راستا نیز مأمورین جلوگیری از تخلفات ساختمانی با هدف مقابله با این ساخت و سازها به صورت مستمر در منطقه گشت زنی کرده و از هرگونه تخلف جلوگیری می‌کنند.

شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد: هر چند از ابتدای گودبرداری برای احداث یک ساختمان غیرمجاز ما تخلف آن را اعلام می کنیم اما تا رسیدن به مرحله تخریب به دلیل طی مراحل قانونی زمان طولانی طی می شود. با این حال ۱۷۱ ساختمان در این محدوده ۷۶ هکتاری ایجاد شده که تا کنون بیش از ۱۰۰ مورد آن اعمال قانون شده است.

وی گفت: سازندگانی که رعایت استحکام، پهنه بندی و بر و کف را انجام دهند و مشکلی در مالکیت و اجاره نداشته باشند، شهرداری با آنها همکاری می کند.

به گفته فرهادی؛ تا کنون بیش‌از ۶۰ نفر از نیروهای شهرداری در درگیری‌های جلوگیری از تخلفات ساختمانی آسیب دیدند. براساس این گزارش در این عملیات علاوه بر مدیران شهرداری،  نیروهای فاتب نیز به منظور تامین امنیت حضور داشتند.

انتهای پیام/

۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
کد خبر: 41776

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =