حناچی: توسعه مسیرهای دوچرخه ارزانترین درمان برای کم تحرکی جامعه است

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین رونمایی از طرح شهر فعال گفت: امیدوارم در یکی از سه‌ شنبه‌ها وزیر ورزش و جوانان را سوار بر دوچرخه ببینم.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، حناچی در ادامه با اشاره به اینکه شهر فعال از جمله طرح های مهم در حوزه ورزش همگانی است، گفت: زندگی شهرنشینی عارضه‌هایی دارد، از یکسو ترافیک و آلودگی که در کلانشهرها تجربه می‌کنیم و تبعات سنگینی دارد و از سوی دیگر، عدم تحرک که منجر به افزایش وزن، دیابت، فشار خون و … می‌شود، همگی در نتیجه  تحرک نداشتن شهروندان است.

شهردار تهران افزود: در تهران وضعیت حادتر از سایر استان‌ها است و بایدتصمیم گرفت برای جلوگیری از آن چه کاری باید انجام داد. زمانی که شاهد هستیم شیوه مدیریتی منجر به افزایش آمارها شده، عقل حکم می‌کند که به عقب برگردیم.اگر به فکر سلامت خود و شهروندان هستیم، باید مسیر را تغییر دهیم، این معادله را بر هم بزنیم و در سبک زندگی مردم تغییر ایجاد کنیم. هر چند در قانون وظیفه مستقیمی درآن دیده نشده است، بنابراین خودمان باید این کار را انجام دهیم؛ توسعه مسیرهای پیاده‌روی، تغییر روش زندگی، تحرک بیشتر و … از جمله آنها است.

به گفته شهردار تهران، کاری که در تهران و در برخی از شهرها در حال انجام است، توسعه مسیر دوچرخه‌سواری است که ارزان‌ترین شیوه است؛ این یک علامت برای تغییر مسیر است. می‌خواهیم سرنوشت زندگی شهروندان را تغییر دهیم. همه می‌توانیم وارد این تبدیل جریان شویم.

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: 4183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =